ארבעה ימים לפני השבעתה הצפויה של הממשלה, השר איתן גינזבורג מכחול לבן מביע אופטימיות באשר ליכולתה לקדם מהלכים משמעותיים, אך נשמע מעט מסויג יותר באשר לאפשרות שתקדם חקיקה למען קהילת הלהט"ב.
כשנשאל הבוקר (רביעי) בריאיון באולפן ynet על האפשרות לקדם נישואין אזרחיים או חקיקה אחרת למען הלהט"ב, השיב גינזבורג: "זה נושא מאתגר, אבל לא כל ההישגים הם רק בחקיקה. אם יש חקיקה נצטרך לשבת כל הגורמים יחד ולהבין מה אפשר, ומה אי אפשר".
2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
השר איתן גינזבורג באולפן ynet, הבוקר
(צילום: משה מזרחי)
אבל תנסו לקדם נישואים אזרחיים? "אני חושב שצריך שתהיה ברית זוגיות בישראל וכל אחד יכול לבחור במי לאהוב ומי לקיים את חייו המשותפים, אני עם בן זוגי חי הרבה מאוד שנים, מגדלים ילדים בלי שהמדינה הכירה בנו כזוג מבחינה רשמית וזה דברים שצריך לתקן אותם. מה הדרך לתקן אותם? נשב ביחד ונדבר כולם על הסכמות".
אתה פסימי לגבי קידום דברים בממשלה לחקיקה. "לא, אני חושב שאפשר לקדם הרבה מאוד דברים ודברים שהם במחלוקת נצטרך לשבת ולתפור אותם. יש הרבה דברים שהם לא במחלוקת, הגיע הזמן שנתעסק בדברים חשובים - בריאות חינוך דיור".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי משה גפני
אריה דרעי משה גפני
"דברים נוראים". דרעי וגפני, אתמול
(צילום: עמית שאבי)

שר התקשורת גינה את טענות הפוליטיקאים החרדים אתמול שהממשלה הבאה תפגע באופי היהודי של המדינה. "אלו דברים נוראים, היכולת לזרוק בליסטראות של מילים כלפי אחרים רק כי הם לא חושבים כמוך. מה לא יהודי? שרבני ערים יעשו גיורים בישראל, רבנים שקיבלו הכשר מהרבנות. אותם חרדים, שלא אוכלים את מה שהרבנות מאשרת, הם יסבירו לאחרים איך לגייר, מה כשר, מה לא כשר? אני מציע לאלו שלא נכנסו לקואליציה, והם עוד יכולים, קצת להירגע. קמה ממשלה, דבר בריא בדמוקרטיה, ואני מניח שכולם רוצים לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית".
לא תהיה פגיעה בזהות היהודית? "בוודאי שלא. אני עליתי עם המשפחה שלי כי זו המדינה היהודית שאנחנו רוצים לחיות בה. אבל היא עדיין מדינה יהודית ותישאר כזאת".
גינזבורג גם נשאל מה יבדיל את הממשלה הבאה מהממשלה היוצאת ש"הרבה דברים בה נתקעו", כלשונו, וענה: "נתניהו כל הזמן שיקר לנו ודרכנו לציבור, ופשוט לא עמד בהסכם הקואליציוני והאמון הופר כל הזמן. אני מניח שאפשר יהיה להמשיך את הממשלה הנוכחית אם היה אמון. בממשלה הזאת יש אמון, למרות שהיא מאוד הטרוגנית עם הרבה תפיסות עולם. הסיפור הוא רצון טוב ואמון בין אנשים. אם יהיה אמון ורצון טוב לשרת את האנשים, היא תוכל למלא את ימיה ותוכל לעשות טוב לאזרחים".