הדר בת ה-7 נפצעה קל מירי תועה שפגע בביתה בירושלים, מצוד אחד היורים

הדר שמע בת השבע נפצעה היום (שבת) באורח קל מרסיסי זכוכית שהתנפצה בבית בפסגת זאב בירושלים, ככל הנראה מירי תועה מיישוב סמוך. המשטרה מסרה כי נבדק חשד שהזכוכית התנפצה כתוצאה מירי תועה שבוצע מיישוב סמוך. נבדק אם הירי הגיע מהעיירה הפלסטינית ענאתא, אך בדיווחים פלסטיניים צוינה גם האפשרות שהירי בוצע ממחנה הפליטים שועפט.
בהמשך שוחררה הדר מבית החולים הדסה הר הצופים, לשם פונתה לטיפול בפציעה. במקביל, כוחות מג"ב פשטו על מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים במטרה לנסות לעצור את היורים. אימה של הילדה, סימה, סיפרה ל-ynet כי האירוע התרחש בשעה שישבה עם חברים מחוץ לבית. "מזג האוויר היה נעים והילדים היו בפנים. פתאום שמענו בום. חשבתי שהילדים נפלו ולקח כמה דקות לעכל מה היה שם. הילדה הגיעה לחבק אותי, מפוחדת, וכל הבית התמלא ברסיסים", היא אמרה. "הקליע עשה סיבוב בתוך הבית והילדה שלי ניצלה בנס. היא לא מזמן עברה ניתוח, ומאוד מפוחדת ובהלם ממה שקרה".
6 צפייה בגלריה
כוחות מג"ב בשועפט והחלון שנפגע מהירי
כוחות מג"ב בשועפט והחלון שנפגע מהירי
כוחות מג"ב בשועפט והחלון שנפגע מהירי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שוב בולען בתל אביב: בור נפער באלנבי

בור נפער היום בכביש ברחוב אלנבי בעיר, פינת פינסקר. המשטרה הודיעה כי היא מכווינה את התנועה בנתיב הנגדי, וקראה לנהגים המגיעים למקום "לנהוג משנה זהירות ולציית להוראות השוטרים".
בצילום של הבור שהגיע לידי ynet נראה שהוא התמלא במים. הבור נפער סמוך מאוד לחפירות שמתבצעות במקום כחלק מפרויקט הקמת הרכבת הקלה, אך המשטרה עדיין לא יודעת לקבוע האם נגרם בגלל החפירות.

6 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הדקירה בחוות שדה אפרים
זירת ניסיון הדקירה בחוות שדה אפרים
רכבו של המחבל בחוות שדה אפרים. ניסה לדקור - וחוסל
(צילום: TPS)

ניסיון פיגוע: מחבל רדף עם סכין אחרי ישראלי ליד רמאללה, ונורה למוות

מחבל פלסטיני שהגיע הבוקר לחוות שדה אפרים שבאזור רמאללה ניסה לדקור שם אזרח ישראלי. דובר צה"ל מסר כי המחבל יצא מרכב שעמו הגיע לחווה וניסה לדקור את הישראלי - אך נורה על ידו למוות. הישראלי לא נפצע. כוחות צה"ל שפעלו באזור פתחו בסריקות.
בתיעוד מהזירה נראה המחבל רודף עם סכין שלופה אחרי האזרח, שיורה לעברו. ממש בתחילת ניסיון הפיגוע נראה המחבל נופל, אבל קם וממשיך לרדוף אחרי הישראלי - שיורה שוב ופוגע בפלסטיני מטווח קצר. המחבל זוהה על ידי הפלסטינים כטארק עודה יוסף מעאלי, בן 42 מהכפר נעמה ששוכן מערבית לרמאללה.
6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו
ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו
נתניהו ופומפאו בליסבון, ב-2019
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

פומפאו בספרו: נתניהו? הדליף שקר. היילי? זממה להדיח את סגן הנשיא

מזכיר המדינה לשעבר של ארצות הברית מייק פומפאו, שנחשב למועמד פוטנציאלי במרוץ לנשיאות 2024, מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהדלפה שקרית על התחייבות אמריקנית לברית הגנה בין המדינות. בספרו האוטוביוגרפי של פומפאו הוא טוען שנתניהו ידע ש"מדובר בשקר", אבל בחר בכל זאת להדליף את הדברים במטרה לקדם את עצמו בתקופת בחירות כי "זה היה סיפור טוב בשבילו".
ספרו של פומפאו, "Never Give an Inch: Fighting for the America I Love", צפוי להתפרסם ביום שלישי הקרוב. בעיתון היהודי-אמריקני "פורוורד" נכתב כי בספר מתייחס פומפאו להודעה רשמית שפרסם נתניהו בעקבות פגישה בת 90 דקות שתוכננה לבקשתו בין נציגי המדינות בליסבון שבפורטוגל, בדצמבר 2019. נתניהו היה אז לאחר מערכת הבחירות השנייה שלו באותה שנה - ולפני השלישית ברצף - ופעל לגיוס תמיכה בתוכניתו לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון.
6 צפייה בגלריה
ירי ארטילרי של הצבא האוקראיני ב בחמוט מוקד קרבות ב מזרח אוקראינה מלחמה רוסיה
ירי ארטילרי של הצבא האוקראיני ב בחמוט מוקד קרבות ב מזרח אוקראינה מלחמה רוסיה
הלחימה בבחמוט
(צילום: רויטרס )

לוחם אמריקני מעוטר נהרג באוקראינה

דניאל סוויפט, לוחם לשעבר ביחידת "אריות הים" של הצי האמריקני, שערק בשנת 2019, נהרג במהלך השבוע האחרון באוקראינה. כך אישרו גורמים אמריקנים רשמיים לסוכנות הידיעות AP. לפי אחד מהגורמים, הוא נפצע בעיר דניפרו, שם התרחשה לפני כשבוע מתקפת טילים רוסית שפגעה בבניין מגורים, ומת מפצעיו. בשלב זה לא ברור אם גופתו הוצאה מאוקראינה.
מחלקת המדינה האמריקנית לא התייחסה ישירות לסוויפט, אך אישרה כי אזרח אמריקני נהרג על אדמת אוקראינה. במגזין האמריקני "רולינג סטון" פורסם כי אחותו של סוויפט אישרה כי הוא נהרג, אך סירבה למסור פרטים נוספים. סוויפט הוא האזרח האמריקני השישי שידוע כי נהרג במלחמה באוקראינה מאז הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר אשתקד, בהתבסס על הודעות של מחלקת המדינה האמריקנית ועל מידע שנמסר ממשפחות ההרוגים לאורך תקופה זו.

באר שבע: עובד זר ניסה לתקן מכונת חיתוך, ונמחץ למוות

גבר בן 40, עובד זר ממולדובה, נהרג בצהריים בתאונת עבודה במפעל באזור התעשייה בבאר שבע. ברשות הכיבוי מסרו כי האיש חולץ ללא רוח חיים אחרי שנלכד בתוך מכונת חיתוך - ככל הנראה חיתוך ברזל - במפעל שברחוב צאלים בעיר.
העובד שנהרג ניסה לתקן את המכונה אחרי שנתקעה ולשחרר אותה מבפנים - ונמחץ למוות. לפי רשות הכיבוי פעולות החילוץ של גופתו היו סבוכות ודרשו שימוש בציוד מכני כבד, בגלל משקלה הרב של המכונה, כ-6 טונות.

6 צפייה בגלריה
מטיילים בגן הלאומי ירקון
מטיילים בגן הלאומי ירקון
מטיילים בגן הלאומי ירקון (תל אפק)
(צילום: זיו זגורי, רשות הטבע והגנים)
6 צפייה בגלריה
מטיילים בגן הלאומי שמורת טל
מטיילים בגן הלאומי שמורת טל
חורשת טל
(צילום: שרית פלאצי, רשות הטבע והגנים)

שבת שמשית באמצע ינואר: כ-100 אלף מטיילים בשמורות הטבע והגנים

כ-100 אלף מטיילים ניצלו היום את היום החמים והשמשי לטיולים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. אף שהיום חלה התקררות קלה, הטמפרטורות עדיין היו גבוהות מהרגיל לעונה - ומזג אוויר שמשי ומעונן חלקית ליווה את היום ברוב אזורי הארץ.
מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, גן לאומי תל אשקלון, אפולוניה, בית גוברין ושמורת עין אפק. חלק מהמטיילים הגיעו היום לשפלה, שם ביקרו בשמורת עיינות גיבתון, שנפתחה למטיילים רק ביום חמישי שעבר אחרי שנים ארוכות שבהן הייתה סגורה. במקום הוקמו מגדל תצפית וגשרוני מתכת צפים עם רצפה שקופה – מסביב לבריכה המוקפת בסבך צמחייה עבות שבלב השמורה. אחרים הגיעו למדבר יהודה ולאזור ים המלח, וגם לצפון.