המשלחת הישראלית לשיחות בקטאר חוזרת לישראל ללא תשובות, כמתוכנן. המטרה של חברי המשלחת, בין השאר, הייתה להקים מחדש את החמ"ל שניצח על עסקת החטופים הקודמת - וגורמים מדיניים אומרים שהיום נרשמה התקדמות מסוימת ב"צעדים קטנים".
ההפגנה מול הקריה
( צילום: מאיר תורג'מן)

1 צפייה בגלריה
מפתחות השחרור לפי המתווה בפריז
מפתחות השחרור לפי המתווה בפריז
מפתחות השחרור לפי המתווה בפריז
ישראל, נדגיש, עדיין לא קיבלה תשובות מחמאס בנוגע לנושאים המרכזיים במתווה החדש שהושג בפריז. אם יתקבלו תשובות מהותיות במהלך סוף השבוע, המשלחת תחזור לדוחא. ברשתות הסעודיות אל-חדת' ואל-ערבייה דווח כי תשובת חמאס תימסר למתווכות בשבוע הבא.
בכל מקרה, המגעים צפויים להימשך, על אף שבישראל חוששים שמותם של עשרות עזתים בתקרית משאיות הסיוע בצפון הרצועה עלול לפגוע במגעים. עם זאת, באל-חדת' ובאל-ערבייה דווח כי חמאס הודיע למתווכות שיפסיק את המשא ומתן רק אם אירוע כזה "יחזור על עצמו".
בינתיים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צינן היום את האופטימיות שפיזר השבוע, כשאמר כי לא נראה שתושג עסקה עד ליום שני. ביידן, ששוחח עם אמיר קטאר ועם נשיא מצרים, הביע חשש גם הוא מהשלכות התקרית בצפון הרצועה על המו"מ.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה משלו, אמר כי ישראל לא תתקפל בפני "הדרישות ההזויות של חמאס", וציין כי מדובר ב"קיר אטום". לדבריו, "לא נראה שחמאס בכלל מנסה להתקרב להסכמה". מחוץ להצהרתו של נתניהו בקריה בתל אביב הפגינו משפחות חטופים, שכתבו על הכביש "SOS" וחסמו אותו בסמוך לשער בגין.
ישראל, נזכיר, מסרבת עד כה להתחייב לסיום המלחמה במסגרת ההסכם - כשמנגד חמאס לא מוכן לוותר על כך. עם זאת, איתות חיובי כלשהו התקבל היום בכל זאת מבכיר חמאס מחמוד מרדאווי, שכינה את התקופה הנוכחית "החלק האחרון" של המלחמה - במה שעשוי להתפרש ככוונה להסכים לתנאי המתווה החדש.
חרף דבריו של מרדאווי, הנעלם הגדול נותר כוונותיו של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, שבסופו של דבר מחזיק בחטופים ומקבל את ההחלטה הסופית. בישראל ממשיכים להאמין שהמשך הלחץ הצבאי עליו, שיביא אותו להבנה שיחוסל בקרוב ושצה"ל ייכנס גם לרפיח, הוא זה שיוביל אותו להסכים להפוגה זמנית בלחימה ולעסקה.