2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: AP)
3,389 ישראלים אובחנו כחיוביים לקורונה ביום שישי ו-1,164 נוספים אובחנו אתמול (שבת). כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. מספר החולים שמצבם קשה עומד על פי הדו"ח על 858.

יוצאים מהסגר - כתבות נוספות

מהנתונים עולה כי אתמול בוצעו כ-18 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 6.4%. ביום שישי התבצעו כ-57 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.9% - הנתון הנמוך ביותר בשבועות האחרונים. במרכז המידע אמרו כי מספר המאומתים החדשים אתמול נמוך בגלל מיעוט הבדיקות.
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: עמית שאבי)
בסוף השבוע למעלה מ-75% מהמאובחנים היו בני פחות מ-39. בשבת 7.2% מהמאובחנים היו בני יותר מ-60 ובשישי 5.9%. מבחינת החולים הקשים החדשים מתברר כי נמשכת מגמת הירידה בתחלואה הקשה בקרב בני 60 ומטה, זאת בעיקר בגלל מבצע החיסונים.
קצת יותר מ-50% מהחולים החדשים בשבוע האחרון היו בני יותר מ-60 ולמעלה מ-30% בני 40 עד 59. בנוסף למעלה מ-10% מהחולים הקשים החדשים הם בני 20 עד 39 ושיעור קטן מאוד בני פחות מ-20. עוד עולה מהנתונים כי מקדם ההדבקה נשאר יציב והוא עומד על 0.79. כלומר כל חולה קורונה מדביק ממוצע פחות מאדם אחד ולכן מדובר בסימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. מקדם ההדבקה במגזר החרדי נמוך עוד יותר מהממוצע, ועומד על 0.65. מפרוץ המגפה נפטרו ממנה בישראל 5,563 בני אדם.
מוקדם יותר היום הודיע בית החולים הדסה עין כרם על יולדת בת 32 שנפטרה מקורונה, שעוברה לא שרד. האישה, אם לארבעה מירושלים, הגיעה בשבוע שעבר עם מצוקה נשימתית ומצבה הידרדר במהלך הלילה. צוות נרחב של מומחים ביצע בה פעולות החייאה ממושכות וביצע ניתוח קיסרי, אך המאמצים לא צלחו.
בדו"ח אמ"ן הדגישו שוב כי נדרשת אחריות אישית והקפדה על הנחיות – בפרט על רקע חג הפורים שחל השבוע. מבחינת החיסונים 31 אלף ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה ו-28 אלף את השנייה. בסך הכל 4.3 מיליון ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה.
הבוקר, כזכור, החלה הפעימה השנייה של ההקלות, ושורת עסקים נפתחים מחדש אחרי שבועות ארוכים של סגר, לצד חזרה של מאות אלפי תלמידים נוספים למערכת החינוך. לפי החלטת הקבינט ביום ראשון יחזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו', י"א וי"ב בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות ששיעור המתחסנים בהן עומד על לפחות 70% ושציון הרמזור שלהן נמוך מ-6.5.
בהתאם להחלטת הקבינט, מהשעה 07:00 נפתחו לטובת כלל אזרחי המדינה הקניונים, מרכזי המסחר הפתוחים, השווקים וחנויות הרחוב. הם יצטרכו לפעול בכפוף ל"תו סגול מחמיר". בנוסף, ביום ראשון ייפתחו לטובת כלל הציבור המוזיאונים והספריות ברחבי הארץ, גם כן בכפוף ל"תו סגול מחמיר".