הביקורת הקשה על השמטת סעיף האונס מכתב האישום נגד ירין שרף בעקבות תקיפת הנערה בת ה-13 במלונית הקורונה הובילה להחלטה לזמן את המתלוננת לעדות נוספת. זאת, במסגרת השלמות חקירה בתיק.
בעקבות הדיון הדחוף שקיים ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן, הוא הנחה היום (שלישי) את פרקליטות מחוז תל אביב ואת המשטרה לערוך השלמות חקירה כדי לברר את אפשרות להחמיר את כתב האישום נגד ירין שרף ולהאשימו בעבירת אינוס. זאת, במקום עבירת בעילה אסורה בהסכמה שבה נאשם כעת.
3 צפייה בגלריה
הפגנה על רקע החלטת הפרקליטות בנוגע לירין שרף החשוד באונס קטינה בת 13 במלונית ביפו
הפגנה על רקע החלטת הפרקליטות בנוגע לירין שרף החשוד באונס קטינה בת 13 במלונית ביפו
הנאשם שרף וההפגנה על החמרת סעיף האישום
(צילום: מוטי קמחי)
מ"מ פרקליט המדינה ביקש לזמן את הנערה למסור לעדות פעם נוספת בסיוע חוקרת נוער.
שלשום פרסו התובעים בתיק לפני איסמן את הראיות שהיו הבסיס לכתב האישום נגד שרף בעבירות הפחותות מאונס שהדין עליהן עד חמש שנות מאסר. בכירי פרקליטות המחוז הסבירו על הקשיים שמנעו מהם להחמיר את האישומים, בהן עדויות בעייתיות של הנערה.
הם הבהירו שגם עתה הם מחזיקים בדעה שהתיק אינו חזק דיו כתיק אונס ומוטב ללכת בכיוון בטוח, ולהאשימו בעבירות מופחתות, אך חמורות גם כן.
לפי הפרקליטים, שרף לא הואשם באונס מכיוון שהמעשים נעשו בהסכמתה של הנערה, שהציגה את עצמה כבת 14 והזמינה אותו לחדרה.
3 צפייה בגלריה
החשוד בזום
החשוד בזום
שרף בדיון להארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי )
החוק קובע כי כאשר לנערה טרם מלאו 14 שנה, קיום יחסי מין איתה נחשב כאונס, ונקרא "אונס סטטוטורי", גם אם הדבר נעשה בהסכמתה. עם זאת, מכיוון שהנערה הציגה את עצמה כבת 14, הפרקליטות החליטה שלא להאשים את שרף באונס, אלא בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה.
לאחר הגשת כתב האישום אמה של הנערה אמרה כי היא מרגישה שבתה נאנסה בשנית. "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא", אמרה. "מצב שבו מחד כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד שהאנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה".
3 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה שבה התרחש המקרה
(צילום: מוטי קמחי )
בכתב האישום המקורי נגד שרף מיוחסות לו שתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה וכן הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. מכך שכתב האישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב ולא לבית משפט מחוזי, בשל חומרת העבירות שהופחתה. בין היתר שרף איים על הנערה כי יעשה לה "פרשת אילת 2", והתייחס לפרשת האונס הקבוצתי בבית מלון באילת בקיץ, סיפק לנערה ולקטין נוסף וודקה, וכן הציע לה מריחואנה והיא הסכימה.
ההיכרות בין השניים החלה עם הגעתו של שרף למלונית, אחרי שחלה בקורונה, באפליקציית אינסטגרם שבה הנערה אמרה לו כי היא בת 14. לאחר שגילתה על גילו של שרף אמרה כי הוא מבוגר מדי בשבילה, אך הוא לא הפסיק לדבר איתה למרות בקשתה "לשחרר" ולמרות הערה שקיבל ממדריך שהיה במלונית שהבחין בשניים.