פרטים חדשים על החיסול במבצע הישראלי-אמריקני בטהרן: לפי גורם בקהילת המודיעין בארה"ב שמצוטט היום (א') בסוכנות הידיעות AP, בתו של בכיר אל-קאעידה אבו מוחמד אל-מסרי, מרים, שנהרגה בפעולה באוגוסט האחרון, הייתה גם היא יעד לחיסול - בשל מעורבותה בפעילות טרור.

לפי הדיווח מפי שני גורמים - אחד מקהילת המודיעין האמריקנית, בעל ידע ישיר על הפעולה, והשני איש סוכנות הביון המרכזית (CIA) לשעבר שעודכן בנושא - הסוכנים הישראלים קיבלו מודיעין מארצות הברית על מקום הימצאו של רב-המחבלים ועל הזהות הבדויה שניתנה לו - חביב דאוד, מרצה לבנוני להיסטוריה.
עוד פורסם היום כי הבת, מרים, בת 27, יועדה לפי המודיעין האמריקני לתפקיד הנהגה באל-קאעידה, והייתה מעורבת בתכנונים מבצעיים. היא הייתה אלמנתו של בנו של מנהיג אל קאעידה לשעבר אוסמה בן-לאדן, חמזה בן-לאדן, שחוסל בשנה שעברה בפעולה אמריקנית בגבול אפגניסטן ופקיסטן.
ה"ניו יורק טיימס" חשף אתמול כי אל-מסרי (זהו כינויו, שמו היה עבדאללה אחמד עבדאללה), נורה למוות יחד עם בתו בטהרן ב-7 באוגוסט האחרון, יום השנה למתקפות הקטלניות על השגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998 שבהן היה מעורב. הם נמצאו מתים במכונית לבנה ברחוב בשכונת פסדרן שבצפון הבירה האיראנית, סמוך לביתם, אחרי שספגו לפחות ארבעה קליעים. לפי הדיווח, שני מתנקשים על אופנוע ירו בשניים, והם השתמשו במשתיק קול.
לפי גורם מודיעין ישראלי לשעבר, אל-מסרי, שהוגדר למעשה כמספר 2 באל-קאעידה, היה אחראי גם למתקפה במומבסה שבקניה ב-2002, שבה נהרגו 13 מקומיים ושלושה תיירים ישראלים. אמש שוחחנו עם ישראלית שאיבדה את שני ילדיה באותו פיגוע.
איראן הכחישה אתמול את הפרסום על החיסול וטענה שאין בתחומה אנשי אל-קאעידה, שכן המדינה השיעית ידועה באיבתה לארגון הטרור הסוני הקיצוני. עם זאת, ב-AP מעריכים שהגילוי על כך שאיראן למעשה נתנה מחסה לבכיר אל-קאעידה יכול לסייע לישראל לקדם עוד לחץ בדמות סנקציות על איראן, מול ממשל ג'ו ביידן שצפוי להיכנס לבית הלבן בינואר.