העיתון המייצג את עמדת אחת השותפות הקואליציוניות בממשלת נתניהו תוקף הבוקר (רביעי) בחריפות את עלייתו להר הבית אתמול של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "פרובוקציה בהר הבית, בליץ גינויים בעולם", היא הכותרת הבוקר של "יתד נאמן", ביטאון יהדות התורה.
במאמר המערכת של ביטאון הזרם הליטאי במפלגה (תנועת דגל התורה בראשות משה גפני) לא נחסכה ביקורת מבן גביר, ופעולותיו. לצד הכותרת נכתב כי יו"ר עוצמה יהודית עלה להר, "חרף האיסור ההלכתי החמור, בניגוד לדעת גדולי תורה ותוך סיכון ביטחוני". הם כינו זאת "התגרות מיותרת ומסוכנת".
גם גפני עצמו, בפתח דיון בוועדת כספים שבראשה הוא עומד, תקף את בן גביר. "אסור על פי ההלכה לעלות להר הבית. גדולי ישראל לדורותיהם אסרו זאת", אמר והזכיר כי הדבר כונה "חיוב כרת" - עונש מיתה בידי שמיים. "אמרתי את זה גם לח"כ בן גביר, גם בעבר וגם היום. אני חושב שזה לא בסדר. אני מקוה שהשר בן גביר יקשיב לדברים הללו כי זה עושה רק נזק ולא מרוויחים מזה כלום. אין פה חילוק בין הציונות הדתית לעמדה החרדית, לעמדת הרוב המכריע הדבר אסור".

5 צפייה בגלריה
יתד נאמן ביטאון יהדות התורה נגד בן גביר: "פרובוקציה. מופע ראווה פסול שמסכן חיי יהודים"
יתד נאמן ביטאון יהדות התורה נגד בן גביר: "פרובוקציה. מופע ראווה פסול שמסכן חיי יהודים"
כותרת "יתד נאמן", הבוקר
"אלו מעשים חסרי תוחלת ועתירי איוולת. מופעי ראווה פסולים שכאלו מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים", נכתב בעיתון. לדבריהם, "ה'אידיאולוגים הרצחנים' של חמאס והתנועה האיסלאמית משתמשים במעשי חסרי תוחלת ואיוולת שכאלו כדי לשכנע את ההמון הפלסטיני שה'יאהוד' הולך לסלק את 'אל-אקצא' ממקומו ולשגרו ל'פעולות נקמה' חייתיות".
"מי מתיר לאנשים האלה (למרבה החרפה, יש בהם גם בעלי חזות חרדית) לסכן חיי יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה? ובשביל מה?", כתבו. "הרי את 'בית המקדש השלישי' הם לא מתיימרים לבנות. איזה ערך יש ל'סיבוב ניצחון' בן כמה דקות מול המצלמות - מלבד התקווה לדיבידנד תקשורתי?"

5 צפייה בגלריה
ביטאון ש"ס הדרך על עליית איתמר בן גביר להר הבית
ביטאון ש"ס הדרך על עליית איתמר בן גביר להר הבית
כותרת ביטאון ש"ס
5 צפייה בגלריה
המבשר, ביטאון הזרם החסידי (אגודת ישראל), המזוהה עם מאיר פרוש, הסתפק בציון אגבי כי הדבר מנוגד להלכה
המבשר, ביטאון הזרם החסידי (אגודת ישראל), המזוהה עם מאיר פרוש, הסתפק בציון אגבי כי הדבר מנוגד להלכה
כותרת "המבשר", הבוקר
5 צפייה בגלריה
הדיווח של הביטאון "המודיע" על עליית בן גביר להר הבית
הדיווח של הביטאון "המודיע" על עליית בן גביר להר הבית
הדיווח ב"המודיע" על עליית בן גביר
בן גביר הגיב באומרו כי "יתד נאמן" מתנגד גם למדינה לעם היהודי, ולכך שחילונים יגורו כאן. חבר סיעתו, אלמוג כהן, צייץ: "היתד הזה לא נאמן למדינת ישראל".
גם מאמר המערכת של ביטאון ש"ס, "הדרך", תקף את בן גביר: "שום תועלת ושום דבר טוב לא יכול לצאת מלעבור על רצון ה', מלעבור אפילו על סעיף קטן אחד בשלחן ערוך. לא תהיה משילות ולא ריבונות ולא ביטחון מלעשות איסור. ואדרבה, חלילה יכול לצאת מכך נזק ופגיעה. עלינו להתייצב בעוז על משמר חומות הדת וההלכה, ולהביע את דעת התורה בלא כחל ושרק. ועל כן מחויבת המחאה על מעשים שנעשים באיסור ובניגוד להלכה, ובוודאי כשמדובר בעליה להר הבית שנאסרה על ידי כל הפוסקים בכל הדורות מכל שבטי ישראל".
מנגד, "המבשר", מבטאוני הזרם החסידי (אגודת ישראל), המזוהה עם מאיר פרוש, דיווח על הנושא באופן ענייני והסתפק בציון אגבי כי הדבר מנוגד להלכה. בכותרתו נכתב כי "השר בן גביר עלה להר הבית וחולל סערה".
גם עיתון "המודיע" (אף הוא של הזרם החסידי, תנועת אגודת ישראל, ומזוהה עם יצחק גולדקנופף) דיווח על הנושא בצורה עניינית ומאופקת. הידיעה בנושא לא קיבלה את הכותרת הראשית, והזווית ההלכתית הובאה באופן אגבי ותוך הדגשה כי עמדתה היא "בלא קשר להתרחשויות המדיניות"
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן גביר הר הבית
בן גביר בהר הבית, אתמול
אתמול שלח הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, מכתב מחאה חריף לבן גביר בעקבות עלייתו להר הבית. "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה, שאסרה את העלייה להר הבית. חלילה לגרום מכשול באיסור כה חמור", כתב.
הוא קרא לשר לביטחון לאומי לא לעלות שוב להר הבית, ולמנוע הכשלה של יהודים בכניסה למקום שאליו נאסרה העלייה בידי הרבנים הראשיים. אף שישנם רבנים שהתירו לעלות להר הבית בימינו, לאחר היטהרות במקווה, הרבנות הראשית אסרה לאורך השנים לעלות להר – מאחר שמיקומו המדויק של קודש הקודשים, שחל איסור הלכתי להיכנס אליו, לא ידוע בוודאות מוחלטת. היו רבנים שחששו מהאפשרות שיהודים יעלו להר ללא טבילה, או יגיעו למקומות האסורים בכניסה לטמאי מת, ולכן פסקו שאין לעלות להר הבית כלל.
עלייתו של בן גביר להר הבית, הראשונה שלו כשר מכהן, הובילה לגינויים מקיר לקיר בעולם הערבי. ישראל עדכנה את ארה"ב לפני ביקור בן גביר, והובהר כי לא יפר את הסטטוס-קוו - אבל בארצות הברית זעמו.
"זה יכעיס אם יעופו כאן טילים רק בגלל שמישהו עלה להר הבית. למה לעלות להר הבית? בשביל עוד צפיות בטיקטוק?", אמרו בכירים אמריקנים בשיחה עם ynet. אמש, על רקע דברים אלו, אירע שיגור כושל של רקטה שהתפוצצה בשטח רצועת עזה.
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה