2 צפייה בגלריה
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופ' וסא"ל במיל' גל לופט (56), שנעצר לפני כחודשיים בקפריסין בעקבות בקשת הסגרה שהגישה ארה"ב, נמלט מהמדינה ומקום הימצאו אינו ידוע. כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת בקפריסין. זאת לאחר שהמשטרה המקומית אישרה כבר ב-28 במרץ כי הוא נעדר, ויום לאחר מכן מכוניתו נמצאה נטושה.
לופט, יו"ר מכון המחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון, נעצר בנמל התעופה בלרנקה ב-16 בפברואר בשל צו מעצר של האינטרפול - שהוצא כאמור לבקשת ארה"ב. שמונה ימים לאחר מעצרו, בית משפט בלרנקה הורה לשחרר את לופט בערבות של 400 אלף אירו, והוא נדרש להפקיד את דרכונו ולהתייצב בכל שבוע בתחנת המשטרה בפאפוס, עם זאת, לופט לא הגיע לתחנת המשטרה כבר חודש ימים, ולא הופיע גם לשלושה דיונים בבית המשפט.

2 צפייה בגלריה
ג'ו והאנטר ביידן
ג'ו והאנטר ביידן
ג'ו והאנטר ביידן
(צילום: AP)
לופט חשוד בייצוא נשק ללוב ולסין, אך הוא טען מנגד כי מדובר במעצר פוליטי שנובע מכך שמסר לחוקרי ה-FBI מידע מפליל בפרשת השחיתות שבה מעורב האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בערב הדיון בעניינו בבית המשפט בסוף פברואר לופט פנה לממשלת ישראל וטען לקנוניה נגדו: "ההאשמות נגדי שקריות ומגמתיות. מעולם לא סחרתי בנשק או בנפט ולא הרווחתי אגורה שחוקה מעסקאות שכאלה". לדבריו, "ארה"ב מנסה לקבור אותי כדי להגן על ביידן ובנו".
עורך דינו האמריקני של לופט, רוברט אנוך, אמר שהוא חושש לחייו של מרשו. לאחרונה צוטט אנוך כמי שאומר שמרשו עומד לדין פוליטי משום שלפני ארבע שנים ניסה לדווח למשרד המשפטים האמריקני כי לחברה שבשליטת ממשלת סין, CEFC, יש עסקאות פיננסיות עם בנו של נשיא ארה"ב, האנטר, אך גם עם ג'ו ביידן עצמו. לפי התלונה, האנטר קיבל משכורת חודשית של 100,000 דולר מהחברה הסינית.
עו"ד מרדכי ציבין, המייצג את לופט, מסר בתגובה: "מדובר בידיעה תמוהה. עד כמה שאני מכיר את פרופ' לופט, הוא לא יעשה דבר בניגוד לחוק. איני יודע על מה מדובר, בלי קשר לדיווח המוזר בתקשורת הקפריסאית, ייתכן שגורמים מסויימים בארה"ב חוששים ממידע שיש למרשי, כך שיעשו הכל - מבחינה חוקית - על מנת שלא יתאפשר לו להעיד על כך".