6 צפייה בגלריה
אבראהים מוחסן עבד אלהאדי
אבראהים מוחסן עבד אלהאדי
"המשטרה רק מחלקת דו"חות, אבל לא מגיעה לרוצחים ולפושעים". אבראהים אלהאדי, שנרצח אתמול בצהריים
קרוב משפחתו של אבראהים אלהאדי, תושב אכסאל בשנות ה-30 לחייו שנורה בצהריים למוות בכביש 73 סמוך לקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, הזדעזע מהרצח. "זה מעיד על הסכנה שנשקפת לחברה הערבית לנוכח הירי שלא נפסק", הוא אמר אתמול (יום שלישי), "אני בטוח שאבראהים לא יהיה הנרצח האחרון, כי יודעים שהמשטרה לא תגיע לפושעים שרובם מסתובבים חופשי".
15 אזרחים ערבים נרצחו רק במהלך חודש הרמדאן. חבר של אלהאדי סיפר כי הוא "בהלם ולא מאמין שהוא נרצח. בימים אלו עדיף שכל אחד יישאר בבית, כי אתה לא יכול לדעת מאיפה ייצאו לך היורים. אבראהים נרצח בזמן שהוא מילא דלק". לדברי החבר, "גם ראינו אנשים שנרצחו בתוך רכבים, חצרות בתים ובתי עסק. עם כל התופעה החמורה הזו אפשר להגיד שהגופים הממשלתיים נכשלו בתפקידם".

6 צפייה בגלריה
הזירה בכניסה לקיבוץ יפעת
הזירה בכניסה לקיבוץ יפעת
הזירה בכניסה לקיבוץ יפעת
(צילום: ישראל מושקוביץ)
לפני כשנה וחצי נפצע באורח קשה בנו בן ה-6 של אלהאדי מירי שפגע ברכב שבו נסע באום אל פחם עם דודו לאחר שחזרו מחתונה. ליד מיטת בנו בבית החולים העמק בעפולה, אמר אז אלהאדי ל-ynet: "זה היה ירי תועה. כדור אחד פגע בו והוא עדיין לא התעורר. אנחנו מתפללים לאלוהים שהוא יחלים ויחזור לחיק בני משפחתו. אני נמצא לידו ומחכה שהוא יתעורר ויקרא לי 'אבא, אבא'".
לדברי אלהאדי, "לא ציפיתי שבני ייפגע מירי. לצערי האלימות נמשכת ללא הפסקה וחפים מפשע נפגעים. לצערי אין פתרון לאלימות כי המשטרה לא עושה כלום". האב, שכאמור נרצח היום, הוסיף כי המשטרה "רק מחלקת דו"חות, אבל לא מגיעה לרוצחים ולפושעים שמהווים סכנה לציבור הערבי באופן מיוחד. כל יומיים נרצח מישהו ולא יודעים מי הבא בתור. הגיע הזמן להפסיק את הירי, אחרת התוצאות יהיו יותר קשות. גם במקרה של בני, אני לא מצפה לתוצאות. אולי בסוף התיק ייסגר בטענה שאין ראיות".

אלהאדי יצא אתמול מרכבו כדי לתדלק, ואז נורה. מכונית שחנתה בסמוך נפגעה מהירי, אך לא היה בה איש. בתיעוד קשה מהירי נראה גבר רעול פנים מגיח מאחור ויורה מטווח אפס. לירון, חיילת שמשרתת באזור הרצח, סיפרה: "ישבנו במקום הכי שליו בעולם, בבית קפה ביפעת שבעמק, ואז פתאום שמעתי ארבע-חמש יריות. היינו בטוחים שזה פיגוע, מישהו יצא מבית הקפה עם אקדח ואנחנו רצנו מהר פנימה והסתתרנו במטבח. זה היה סיוט".
ובתוך כך, אמש בשעה 23:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על צעיר שנפצע באירוע אלימות סמוך למחלף אכסאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של מוחמד אבו ג'בל (26), תושב נצרת. פרמדיק מד"א מרדכי דדיאשוילי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופו נקבע מותו". המשטרה החלה בסריקות ואיסוף ממצאים במקום ופתחה בחקירת האירוע. אבו ג'בל הוא הקורבן ה-53 בחברה הערבית מתחילת השנה.
6 צפייה בגלריה
מוחמד אבו ג'בל
מוחמד אבו ג'בל
מוחמד אבו ג'בל
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות סמוך למחלף אכסאל
אירוע אלימות סמוך למחלף אכסאל
זירת הרצח סמוך למחלף אכסאל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות סמוך למחלף איכסאל
אירוע אלימות סמוך למחלף איכסאל
הזירה סמוך למחלף אכסאל
בשבת בבוקר נרצח ביריות ברהט מוחמד אבו הואש, בן 11. שעות לפני הרצח, בסביבות 02:30 בלילה החלה קטטה בין שתי משפחות, אחת מהן של בן ה-11, שהחלה בעקבות סכסוך בכביש יום לפני כן - ושני חשודים נעצרו. הקטטה התחדשה לפנות בוקר - לאחר שהשוטרים עזבו את המקום - ונגמרה ברצח.
כמה שעות קודם לכן, במהלך הלילה, שאדי נג'אר, תושב שפרעם המוכר למשטרה, נפצע אנושות מירי בעת שישב במכוניתו ברחוב הרצל גרינשפון שבשכונת קריית חיים בחיפה. בבוקר עדכנו בבית החולים רמב"ם בעיר כי הוא מת מפצעיו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, והרקע לאירוע פלילי.
6 צפייה בגלריה
שאדי נג'אר, הנרצח בחיפה, ומוחמדה סלאמה אבו הואש, הנרצח ברהט
שאדי נג'אר, הנרצח בחיפה, ומוחמדה סלאמה אבו הואש, הנרצח ברהט
שאדי נג'אר ומוחמד אבו הואש. נרצחו לפני פחות משבוע
בשישי בבוקר, נורה למוות חמזה אבו גאנם בן ה-26 בכניסה לביתו בלוד, כשמונה שעות לאחר ששבעה בני אדם נורו בעיר, בהם ילד בן שמונה שנפצע באורח קשה. הצעיר, שפונה על ידי צוות מד"א לבית החולים אסף הרופא שבצריפין תוך פעולות החייאה, מת מפצעיו בבית החולים כעבור זמן קצר. מחקירה ראשונית עלה כי אבו גאנם התפלל במסגד בלוד, ולאחר שחזר ממנו לביתו - נורה למוות.
פורסם לראשונה: 23:15, 18.04.23