צבא צרפת הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי משחתת צרפתית יירטה שני כטב"מים ששוגרו לעברה בים האדום, מול חופי תימן.
לפי הצבא הצרפתי, שני היירוטים התרחשו בשעה 23:30 אמש ובשעה 1:30 הלילה (שעון תימן). בנוסף, התקרית התרחשה 110 ק"מ מול חופי תימן, סמוך לעיר הנמל אל-חודיידה שנמצאת תחת שליטתם של המורדים החות'ים.
1 צפייה בגלריה
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
המשחתת USS קרני
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
התקרית התרחשה על רקע הכרזתם של המורדים החות'ים בתימן אמש כי בכוונתם למנוע מעבר של כל ספינה העושה דרכה לישראל דרך הים האדום, בין שמדובר בספינה בבעלות ישראלית ובין שלא. דובר צבא החות'ים אמר כי בכוונתם לתקוף כל כלי שיט שכזה, והסביר: "אם עזה לא מקבלת את המזון והתרופות שהיא צריכה, כל הספינות בים האדום ששטות לעבר הנמלים הישראליים, בלי קשר לאזרחות הבעלים שלהן, תהפוך ליעד עבור הכוחות המזוינים שלנו".
בישראל שוררת מחלוקת בנוגע לדרך שבה יש להתמודד עם האיום של החות'ים. גורמים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל חייבת לתקוף את החות'ים, שהם שליחים של איראן, מכיוון שאם לא תעשה כן תפגין חולשה. אל מול הקולות הקוראים לתקוף את החות'ים, גורם ביטחוני בכיר אמר כי בעת הנוכחית כל פעולה ישראלית נגד החות'ים תשרת ישירות אותם ואת האיראנים, הרוצים להסיח את דעתה של ישראל מהמשימה המרכזית שלה בעזה.
לפני שבוע תקפו החות'ים שתי ספינות בים האדום ש"נחשדו כישראליות". הספינה הראשונה שהותקפה ונפגעה קל איננה ספינה ישראלית ולא נושאת דגל ישראל, אך כנראה שאחד מבעלי המניות שלה הוא איש עסקים ישראלי. במקרה השני הותקפה ספינה בריטית המכונה "מספר 9", שנפגעה בצורה קשה מטיל קרקע-ים - והייתה בסכנת טביעה. לפי גורם אמריקני, המתקפה נמשכה כחמש שעות. המשחתת האמריקנית USS קרני שפועלת בים האדום נקראה לאזור חופי תימן - ויירטה לפחות כטב"ם אחד שיועד לפגוע בספינות.