כוכבת הריאליטי גל גברעם התייחסה היום (ג') בריאיון לאולפן ynet לדרישות של שי אביטל מהמשטרה כדי שיגיע לארץ לחקירה ואמרה כי "אדאג אישית שיגיע לארץ". גברעם אמרה את הדברים על רקע יום המלחמה באלימות מינית המצוין היום לראשונה בכנסת.
נגד סוכן הדוגמניות הוגשו עד כה 26 תלונות על עבירות מין. לפני שבוע שלחו עורכי דינו למשטרה מכתב, ובו ביקשו שטרם הגעתו לישראל מהונגריה, ייפגשו קודם איתו – ורק אז אביטל יוסגר למשטרה.
2 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
"יש שינוי". גל גברעם
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
- מה דעתך על הדרישות של שי ממשטרת ישראל? "לא ידעתי שלבן אדם מותר לבקש דרישות, ועוד מהמערכת. זו בדיחה".
- הוא לא בארץ והוא מנהל משא ומתן. "יגיע או לא יגיע, אני אדאג לזה אישית, אם הוא לא יגיע אני פונה אישית למדינה שבה הוא נמצא ואגיד להם שיש להם אנס שמסתובב, אני יודעת שאתם לא בשלום איתנו, אבל תסגירו אותו. אני לא חושבת שאף מדינה תרצה שיהיה בגבולותיה אנס ומטריד מינית, בין אם יש הסכם הסגרה ובין אם לא".
2 צפייה בגלריה
26 תלונות. שי אביטל
26 תלונות. שי אביטל
26 תלונות. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
- יש פתיחות וקשב בחברה הישראלית, את שומעת נשים שיותר מדברות ומחפשות דרך לצאת החוצה ולדבר על התקיפות המיניות? "אני רואה את זה מאוד, לא רק בילדות אלא גם בגברים ונשים מבחינת גיל. ארבע שנים למחאת 'מי-טו', ומדובר על דורות על גבי דורות שחיו בדיכוי מאוד גדול. פעם זה אפילו לא היה נראה לא בסדר למישהו. משה איבגי שאפילו לא הבין מה הוא עשה כי זה לא היה נראה לו לא בסדר. היום יש לזה יותר מקום, מדברים על הרגש. זו הנקודה הטובה, שאנחנו פחות בדיכוי. לא רק על הטרדות מיניות, בכל הנושאים, גם על הומואים ולהט"בים ואידיאל היופי ושומן ורזון. אנחנו מדברים על זה עכשיו המון, וזו הנקודה – שיש שינוי".
- יצא לי לראות כמה פרקים בעונה של האח הגדול שבה השתתפת, אני תוהה אם חשבת איזה טוויסט החיים הציבוריים שלך יעברו כשתצאי החוצה? "ממש לא. ובטח שלא לשלושת החודשים האחרונים שאני עוברת".
- זה מעבר שהופך מדמות ציבורית כזו או אחרת לנושאת דגל של מאבק. "כל מקום שתלך ויגיעו לשיחה הזו, אז הפנים והשם שלי יעלו, וזה קשה".