2 צפייה בגלריה
ביקור השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, במשמר הגבול
ביקור השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, במשמר הגבול
תמונת המדים שגררה ביקורת. בן גביר ושבתאי בבסיס מג"ב, שלשום
(צילום : דוברות המשטרה )
באמצע חודש יוני מסרו גורמים בלשכתו של השר איתמר בן גביר לאמצעי התקשורת כי אין בכוונתו להאריך את כהונת המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי לשנה רביעית. כשבועיים לאחר מכן התייחס שבתאי לדברים, והצהיר: "זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך לשנה רביעית בתנאים האלה".
זה קרה אחרי שורה של עימותים בין השניים: המחלוקת על תפקודו של מפקד מחוז תל אביב היוצא, ניצב עמי אשד, והבדלי הגרסאות אם הודח בשל טיפולו במחאה או שרק קיבל תפקיד חדש כחלק מסביב מינויים מתוכנן; הדלפת הקלטה של שיחה סגורה בין המפכ"ל לשר שבמהלכה התייחס שבתאי לגל הרציחות בחברה הערבית, ואמר: "אין מה לעשות, הם רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם" - הדלפה שאחריה נמתחה ביקורת חריפה על השר מכיוונו של המפכ"ל.
אולם, כפי שכבר חשפנו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", לאחרונה פעל שבתאי מאחורי הקלעים כדי להפשיר את היחסים ולנסות לזכות במינוי לשנה רביעית. לפני מספר ימים הוא עשה צעד חשוב בדרך לשם: בשעת לילה מאוחרת נפגשו השניים בדירה שכורה באחד מהיישובים באזור בית שמש. במהלך אותה פגישה ליבנו השניים את העניינים והחליטו לצאת לדרך חדשה. "זאת הייתה סולחה", מדווחים גורמים המעורים בפרטים.
2 צפייה בגלריה
ביקור השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, במשמר הגבול
ביקור השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, במשמר הגבול
"מתקיים ביניהם שיתוף פעולה הדוק, מיטבי ומקצועי". שבתאי ובן גביר
(צילום : דוברות המשטרה )
עדות להתחממות היחסים בין השר למפכ"ל ניתנה שלשום - בן גביר הוזמן ביום שלישי לבקר בבסיס האימונים של משמר הגבול. לאחר הביקור הופצו על ידי דוברות המשטרה תמונות שבהן תועדו המפכ"ל והשר נוסעים יחדיו ברכב טקטי של מג"ב, כאשר בן גביר לבוש במדי משטרה.
התמונות גררו ביקורת ציבורית מצד גורמים שטענו כי אדם שלא שירת בצה"ל ויש לו שמונה הרשעות לא ראוי ללבוש מדי שוטר. גם ראש המטה של השר, חנמאל דורפמן, לבש במהלך הביקור חולצה של החטיבה הטקטית של מג"ב.
ממשטרת ישראל נמסר: "בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל מתקיים שיתוף פעולה הדוק, מיטבי ומקצועי, שמבוצע תוך כדי הערכה וכבוד הדדי. מטעמים ברורים, לא נתייחס לשיחות אשר מתקיימות בין המפכ"ל לשר". מלשכת השר בן גביר בחרו שלא להתייחס לידיעה.