"אילת". זו הייתה המילה היחידה שחיזאם אל-אסד, בכיר בקרב המורדים החות'ים בתימן, צייץ אמש (יום ו') ברשת X (טוויטר לשעבר), זמן קצר אחרי הצהרת דובר צה"ל על הרחבת הפעילות של כוחות היבשה והדיווחים הפלסטיניים על קרבות בצפון רצועת עזה מול טנקים ישראליים. הציוץ של אל-אסד, חבר בלשכה המדינית של החות'ים, עורר תשומת לב בכלי תקשורת בעולם ונתפס כאיום לא-ממש עדין לאפשרות שהמורדים בתימן – עושי דברה של איראן – ינסו לתקוף את העיר הדרומית ביותר בישראל.
הציוץ של הבכיר החות'י, אמש:
2 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
המורדים החות'ים בצנעא, ארכיון. איום מרומז על אילת
(צילום: EPA)
למעשה, החות'ים כבר ניסו לפי ההערכות לתקוף את אילת בתקרית אתמול שבה יירט חיל האוויר שני כטב"מים בשמי הים האדום. אחד הכטב"מים, שיורטו בשעות הבוקר המוקדמות, התרסק בעיירת הנופש המצרית טאבה שבחצי האי סיני – סמוך לאילת – ושישה בני אדם נפצעו שם. נפילה שנייה אירעה בנואיבה, 70 ק"מ דרומה משם. בהודעה שפרסם אמש מסר צבא מצרים כי החקירה שערך העלתה שהכטב"מים שוגרו מדרום הים האדום לכיוון צפון, ואחד מהם התרסק סמוך לבית חולים בטאבה בעוד השני, שיורט מחוץ למרחב האווירי של מצרים, התרסק באזור מדברי בנואבה.
מצרים לא האשימה את החות'ים, והם עצמם לא הודיעו על מתקפה כלשהי נגד ישראל, אבל במשרד החוץ בירושלים האשימו אותם באופן ישיר באחריות לתקרית. "ישראל מגנה את שיגור הטילים והכטב"מים מצד ארגון הטרור של החות'ים במטרה לפגוע בישראל, ואת הפגיעה באנשי כוחות ביטחון מצרים בטאבה. החות'ים הם שלוחי ממשלת הטרור של האייתוללות בטהרן, העומדת מאחורי ארגוני הטרור חיזבאללה, ג'יהאד איסלמי וחמאס", נמסר.

החות'ים, נזכיר, היו אחראים גם לתקרית הקודמת בשבוע שעבר שבה שוגרו טילי שיוט וכטב"מים לעבר ישראל ויורטו על ידי ספינת מלחמה אמריקנית בים האדום. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח השבוע כי במתקפה הזו שוגרו חמישה טילים וכ-30 טכב"מים, וכי אחד הטילים יורט על ידי סעודיה. פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מציין כי גם בשבוע שעבר מטרת החות'ים הייתה לפגוע באילת.
החות'ים הם כאמור בעלי בריתה של איראן, שמממנת אותם ושולחת להם כבר שנים ארוכות נשק רב שמסייע להם במלחמת האזרחים במדינה. החות'ים, שהטביעו את הסיסמה "מוות לישראל" בסמל הרשמי של תנועתם, איימו להצטרף למלחמה בעזה על רקע האזהרות שפרסמה ארצות הברית לאיראן ושלוחיה מהרחבת המערכה – והמתקפה בשבוע שבר נתפסה כאיתות מאיים מצד המשטר בטהרן לארה"ב.
2 צפייה בגלריה
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת המלחמה האמריקנית USS קרני, שיירטה בשבוע שעבר את הטילים והכטב"מים מתימן
גם בטהרן, אגב, נשמעו אמש איומים מחודשים להרחבת המערכה על רקע הדיווחים על פעילות צה"ל ברצועת עזה. "לוחמים לבנונים ופלסטינים הנאמנים לטהרן מוכנים עם 'אצבע על ההדק' למבצע קרקעי של ישראל בעזה", הזהיר שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שכבר ניפק שורה ארוכה של איומים כלפי ישראל מתחילת המלחמה.