שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית התייחס הבוקר (שני) לצירופו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. אליהו אמר ל-ynet Live כי "לא יכול להיות שמי שמנע מחיילי צה"ל לנצח הוא זה שייצג אותם בהאג". השר אליהו, שהאמירה שלו לגבי פצצת אטום על עזה הופיעה בתביעה הדרום-אפריקנית בהאג, סיפק עוד ציטוט מעורר מחלוקת בריאיון כשאמר: "אנחנו לא מדברים על טרנספר, אנחנו מדברים על הרצון לשפר דיור לעזתים".
לדברי השר, "בדצמבר 1992 הניסיון של ברק למנוע גירוש מחבלים ללבנון היה בעיניי תפיסת עולם שפגעה בהרתעה של צה"ל ופגעה בצבא. הוא אמר בעצמו את הביטוי 'אני חושב שנתתי לצה"ל יותר מדי לנצח'. זו מורכבות שצריך לתת עליה את הדעת. גם אם הוא ייתן לנו שקט לטווח הקצר, בטווח הארוך זה יסבך אותנו יותר. תפיסותיו סיבכו את מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו
עמיחי אליהו
"על הגירה מרצון של עזתים דיברו גם בשמאל". אליהו
(צילום: משה מזרחי)
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
"אני חושב שזה לא ראוי שנשקר במידה מסוימת על ידי זה שאנחנו מציגים אותו", אמר אליהו על ברק, שב-ynet נחשף כי ישמש כשופט מטעם ישראל בהאג. "הוא לא מייצג את תפיסות העולם של אזרחי ישראל, וראוי לפחות שנדון על זה בתוך הממשלה, אם לא בעוד מקומות אחרים".
נתניהו אישר את צירופו, אתה לא סומך על הבחירה שלו? "אם היינו רצים בתוך הליכוד אז זה היה בסדר, אבל אנחנו כנראה חלוקים על דברים מסוימים ולכן רצנו במפלגת עוצמה יהודית. אני חושב שיש לנו סירת משוטים, ואנחנו לא יכולים להתקדם רק עם משוט שמאלי ומשוט מרכזי - נקרא לנתניהו - היא צריכה איזון. אנחנו אלה שמאזנים את התמונה".
3 צפייה בגלריה
כנס חוקתיות במשבר או משבר חוקתי באוניברסיטת רייכמן בהשתתפות אהרן ברק
כנס חוקתיות במשבר או משבר חוקתי באוניברסיטת רייכמן בהשתתפות אהרן ברק
ברק. "בטווח הארוך הוא ייסבך אותנו"
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
"הוא המשוט המרכזי בסירה, אנחנו מאזנים". נתניהו
(צילום: יריב כץ)
על הפנייה להאג בבקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה שהיא מבצעת "רצח עם" - פנייה שיזמה דרום אפריקה - אמר אליהו כי "אני מככב בכתב התביעה לצד אנשים כמו נתניהו, גלנט ואנשים מהשמאל והימין שרוצים להכריע את המערכה הזאת ורוצים להגיע למצב שבו אין עוד מפלצות מהחמאס שמאיימות על החיים שלנו. זה ברור שמלחמה היא לא דבר נעים ותמיד אפשר לצטט דברים שנאמרים פה כדי לייצר סקנדלים ומציאות מעוותת, הרי כולם יודעים שצה"ל ומדינת ישראל הם מוסריים".
אתם תומכים בטרנספר של אוכלוסייה עזתית ובהתיישבות יהודית בעזה? "מה שאנחנו מדברים עליו כרגע בעוצמה יהודית זה לא טרנספר. אנחנו מדברים על הרצון לשפר דיור לעזתים שרוצים לשפר את הדיור שלהם. זה המקבילה של המילה טרנספר, אני לקחתי את זה למקום אחר. אבל אנחנו מציעים הגירה מרצון. לא אנחנו אומרים את זה, דיברו על זה גם אנשים מהשמאל".