ההתפרעויות האלימות בנגב נמשכות: עשרות בני אדם השתתפו במהלך הלילה (שלישי) בקטטה המונית מחוץ לבית קפה בשגב שלום. צעיר כבן 28 שהיה בין המותקפים נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. תיעוד הקטטה - בפתח הכתבה.
על רקע שעדיין לא התברר התנפלו המתפרעים אחד על השני עם מקלות, וכמה מהם אף פתחו באש, אך למרות הניסיונות, עוברי האורח לא הצליחו להפריד ביניהם.
"לא על כל ויכוח קטן צריך להתחיל לירות ולסכן חיי אדם", אמרו תושבים במועצה בשיחה עם ynet. "זה כמעט ונגמר ברצח, אנשים חסרי אחריות לא מבינים שהם יכולים לפגוע בבלתי מעורבים, אפילו בתוך הבתים".
2 צפייה בגלריה
קטטה סמוך לבית קפה בשגב שלום
קטטה סמוך לבית קפה בשגב שלום
במקלות ובאקדחים: הקטטה בשגב שלום
( צילום: קבט מועצה אזורית הערבה התיכונה)
אחת מעדות הראייה הבחינה בקטטה בזמן שחזרה מקרובי משפחה. "זה היה מפחיד, העדפתי לעבור ממקום אחר ורק לא להסתכן. ראינו איך הסכסוך ברהט הסלים - אנחנו לא רוצים שזה יזלוג לכאן. אפשר לפתור סכסוכים גם בשיחה ולא דרך אלימות".
נערה בת 15 ששמעה את הירי מביתה שחזרה את רגעי החרדה. "מיד נכנסתי מתחת למיטה כי פחדתי שהקליעים ייכנסו לתוך הבית ויפגעו בי, כמו שקרה לנערה ברהט. גם החלטתי לא ללכת לבית הספר כי הכול יכול להתפוצץ ברחוב ואנחנו נשלם את המחיר".
תושבים נוספים קראו למשטרה לפתוח במבצע איסוף נשק במועצה ודרשו למרר את חיי העבריינים. "שלשום הגיע המפכ"ל לרהט בגלל הסכסוכים שהובילו ליריות ברחוב, ושעות לאחר מכן דקרו מישהו ופצעו אותו קשה", אמרו. "המשמעות ברורה: הם לא עושים חשבון לאף אחד, לא למפכ"ל ולא למי שמעליו. הטיפול חייב להיות מקצועי, שלא יזלזלו בתושבים".
במשטרה מסרו בעקבות הקטטה כי שוטרים הגיעו לזירה שמחוץ לבית הקפה ופתחו בחקירת הנסיבות.