2 צפייה בגלריה
סיימון לבייב
סיימון לבייב
סיימון לבייב. "זה שטויות"
(צילום: מוטי קמחי)
פרקליטות מחוז תל אביב זימנה היום (שני) לשימוע את סיימון לבייב, שמוכר בתור "נוכל הטינדר". עם תום השימוע, תחליט אם להאשימו בעבירות מרמה של אנשי עסקים. לשימוע זומן גם אביו של לבייב, יוחנן חיות, שהיה בעבר הרב של חברת התעופה אל על.
בחודש יולי האחרון, הפרקליטות הודיעה לבית משפט השלום בתל אביב כי מתנהלת חקירה פלילית נגד "נוכל הטינדר" בגין חשד לעבירות מרמה שביצע לפני חמש שנים. הודעת הפרקליטות נמסרה שעה וחצי לפני תחילת דיון על קובלנה פרטית - אישום פלילי שבו המאשים הוא אדם פרטי - שהגישה משפחתו של איש העסקים לב לבייב נגד "נוכל הטינדר", שנקרא בעבר שמעון יהודה חיות עד שהחליף את שמו, בטענה שהוא משתמש בשם משפחתם כדי לבצע מעשי עוקץ ומרמה ופוגע בשמם הטוב. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין ולהביא להרשעתו בפלילים.
הודעת הפרקליטות על החקירה הפלילית התקבלה בעקבות סעיף באותה קובלנה, שעוסק בעבירת מרמה לכאורה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט שלא לדון באותה עבירה, שכן מתנהלת בעניינה חקירה פלילית.
2 צפייה בגלריה
איש העסקים לב לבייב. משפחתו טוענת שלבייב הציג "מצג שווא כי הוא בנו"
איש העסקים לב לבייב. משפחתו טוענת שלבייב הציג "מצג שווא כי הוא בנו"
איש העסקים לב לבייב. משפחתו טוענת שלבייב הציג "מצג שווא כי הוא בנו"
(צילום: אפי אירופה)
"משפחת לבייב היא משפחה אמידה, ולה עסקים רבים, ובהם חברת יהלומים מזוהה עימה. סיימון לבייב שינה את שמו עימו נולד, שמעון יהודה חיות, לסיימון לבייב, ותקופה רבה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. יובהר כבר עתה כי אף אחד מבני משפחת חיות לא שינה את שם משפחתו, כולם נותרו עם שם המשפחה חיות", נטען בקובלנה.
עוד נטען כי "תקופה ארוכה, מציג הוא מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות (בהן חומריות) והכל תוך עורמה ודברי כזב, כי הוא בן למשפחת לבייב, וכי משפחתו (לבייב) תשלם ותישא בעלויות טובות הנאה אלו. אם לא די במצג כזב, הוא אף השתמש בסימן המסחרי של חברת היהלומים על מנת לגרום לקורבנותיו להאמין כי הוא אכן משתייך אליה. ההזדהות כי הוא בן למשפחת לבייב ונטילת המוניטין של הקובלים, הנאשם רימה, כיזב ופגע בנשים, גברים ועסקים בישראל ובעולם, כאשר מעשים אלו שויכו לקובלים בשל שם משפחתם.
"בין היתר, במסגרת פעולות ההונאה שלו, השתמש סיימון לבייב ביישומון ההיכרויות טינדר על מנת לאתר נשים, ביצע עליהן מניפולציות רגשיות, הוציא מהן כספים ולבסוף שכנע אותן להעביר לידיו סכומי עתק, בתואנה כי נמצא הוא במנוסה מאנשים הבאים לפגוע בו ולכן מנוע מלהשתמש בנכסי המשפחה, ואל לאותן נשים לחשוש, שכן הוא בן למשפחת לבייב אשר ידוע כי משפחה אמידה היא, והכספים תושבנה אליהן ע"י המשפחה ו/או על ידי החברות שבבעלות המשפחה".

לבייב כבר הורשע בשנת 2019 במסגרת הסדר טיעון בעבירות גניבת צ'קים, זיוף חתימות ומסירת צ'ק גנוב. בית משפט השלום גזר עליו אז 15 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. כמו כן, נקבע כי הוא ישלם קנס בסך 20 אלף שקלים ופיצוי של 150 אלף שקלים למתלוננים נגדו. הוא עזב את הארץ ב-2017 במהלך משפטו. הוא הוסגר לישראל חודשיים לפני הרשעתו, לאחר שנעצר ביוון ארבעה חודשים לפני כן בחשד שעקץ מיליוני שקלים מנשים אירופיות דרך הכרויות באפליקציית "טינדר".
לבייב מסר בתגובה להודעת הפרקליטות כי "זה שטויות, אין כתב אישום. זה בסך הכול סכסוך עסקי מ-2017 עם שותף עסקי לשעבר. מנסים בכוח ליצור מפלצת מכלום". עו"ד רותם טובול, שמייצגת את לבייב, מסרה בשמו: "טרם קיבלנו את מכתב השימוע ולמדנו עליו מן התקשורת".