2 צפייה בגלריה
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו להנות מהתעריפים החדשים כבר מהיום
(צילום: בראל אפרים )
שבוע ויום לפני כניסתה הרשמית לפועל של רפורמת "דרך שווה", הודיע אמש משרד התחבורה כי החל מהיום (שני) יוכלו נוסעי התחבורה הציבורית לרכוש כרטיסים במחירים החדשים. התשלום יתאפשר תחילה באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית - "מוביט", "רב-פס", "פנגו" ו"סלו" (לשעבר סלופארק).
בין הכרטיסים החדשים אפשר למצוא את מנוי "חופשי חודשי ארצי" המשתלם, שיאפשר נסיעות באוטובוסים ללא הגבלה בכל הארץ ב-225 שקלים בלבד. מנוי "חופשי אזור 1", החדש גם הוא, יאפשר לנסוע 40 קילומטרים מחוץ למטרופולינים של תל אביב, ירושלים וחיפה, ב-99 שקלים בלבד.
ההנחיות החדשות והמורחבות בתחבורה הציבורית
2 צפייה בגלריה
כרטיס "זהב קו"
כרטיס "זהב קו"
כרטיס "זהב קו", שיאפשר נסיעה חינם לבני 75 ומעלה
(צילום: רועי רובינשטיין)
האפליקציות ייחשבו מדי חודש את המנוי המשתלם ביותר עבור הנוסע על סמך דפוסי הנסיעה בפועל, ויבחרו אוטומטית את הכרטיס המשתלם ביותר. כעת אין צורך לרכוש מראש חופשי יומי או חודשי. כמו כן, האפליקציות מעודכנות גם בהנחות לזכאים, הניתנות באמצעות ה"ערך הצבור". למשל, בני ובנות 75 ומעלה שייסעו בחינם, ילדים ובני נוער שיזכו להנחה של 50 אחוזים גם במנוי החודשי-חופשי וזכאי הביטוח הלאומי שיזכו להגדלת ההנחה מ-33 אחוזים ל-50. בני 75 ומעלה יוכלו להנות מנסיעה חינם לאחר הטענת פרופיל מתאים. ההנחות של שאר הזכאים יעודכנו אוטומטית.
במסגרת ההיערכות ליישום הרפורמה, מיום חמישי הקרוב לא יימכרו עוד חוזים תלת-יומיים. במשרד התחבורה אמרו אמש כי כל תעריפי הרפורמה יהיו זמינים גם ברב קו מיום שני הבא, שבאמצעותו יש לרכוש מראש את החוזה. ברכבת ישראל ייקבעו חמישה תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ושלושה מנויי חופשי חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש.
רפורמת "דרך שווה" נועדה לצמצם את 80 תעריפי התחבורה הציבורית הקיימים למספר מצומצם של תעריפים יחידים ואחידים, גם במחירי הנסיעה בערים השונות ובנסיעות בין-עירונית באורכים דומים. בנוסף, תבוטל הנחת הערך הצבור שמקבל כיום כל מי שטוען את כרטיס הרב קו שלו, בסך 20 אחוזים.
ביישובים כמו טבריה וביתר עילית, שבהם עולה כיום נסיעה בודדת מחיר של 2.4 שקלים, ישלמו הנוסעים את התעריף הארצי החדש של 5 וחצי שקלים לנסיעה עירונית, כשמנגד בערים האחרות ירד מחיר הנסיעה מ-6 וחצי שקלים ל-5 וחצי שקלים. בנוסף, יוזלו מחירי כרטיסי החופשי חודשי המשמשים את נוסעי התחבורה הציבורית הקבועים בערים באזור 1 (שאינו מטרופולין), מכ-200-150 שקלים לחודש ל-99 שקלים.
פורסם לראשונה: 20:32, 24.07.22