1 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט והזירה שבה נדרס
שתי חקירות גדולות הסתירה המשטרה לאחרונה. הראשונה: בנוגע לתקיפתה האכזרית של תושבת דרום תל אביב. השנייה: חקירת מותו של דיסטאו ביסט (74) מרמלה. שני אירועים שונים, שהתרחשו בשני מחוזות שונים, אבל קשר השתיקה בהם היה זהה — בשניהם מדובר בקורבנות מוחלשים, מאזורים שלא באמת מעניין את המשטרה לפעול בהם.
הבעיה היחידה מבחינת המשטרה היא הפרסום בתקשורת, והעובדה שבסופו של דבר היא מגיעה לבית המשפט ונאלצת לחשוף שם את האמת. את המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי נדמה שאנחנו רואים כמעט בכל הזדמנות: מברך ספורטאים אולימפיים, מככב בטיקטוק ומעורב באינספור אירועים משמחים. למה שיתלכלך בסיפורים שכאלה? למה שידרוש הבהרות?
כמעט על כל עבריין קטן ששדד פיצוצייה, מכר כמה מנות סמים או קטטה שהתקיימה לעיני מצלמות אבטחה — ממהרת המשטרה לדברר ולדווח לציבור. לרוב יהיו אלה אירועים שבהם יש כבר למשטרה את החשודים ביד ובוצעו במקומות מרכזיים. אבל המקרים בשבוע שעבר בדרום תל אביב וזה של דיסטאו ביסט לפני חודשיים ברמלה לא ענו לקריטריונים.

אותה תושבת דרום תל אביב בסך הכל ישנה במיטתה, בשעה שהחשוד, נתין אריתראי, פרץ לביתה והכה אותה קשות, שבר לה את הפנים והצלעות, נשך אותה ותקף אותה מינית. במשטרה לא יצאה על כך הודעה. בתחילה אמרו שאין אינדיקציה שהותקפה, שיש למתלוננת עבר של תלונות במשטרה, ושבסך הכל יש לה חבלה קטנה בראש. רק אחרי שהפרשה נחשפה ב-ynet הוקם צוות חקירה מיוחד שעצר את החשוד. בבית המשפט המשטרה כבר לא יכולה הייתה להסתיר זאת יותר וגילתה: אכן מדובר בתקיפה אכזרית, באיומים, באונס ובעוד שלל עבירות.
אצל משפחתו של דיסטאו ביסט הסיפור היה מורכב עוד יותר. אחרי הפרעות שהתקיימו על רקע מבצע "שומר החומות" במהלך מאי, הוא נדרס על ידי רוכבי אופניים חשמליים ואושפז במצב אנוש בבית החולים עד שנפטר כעבור עשרה ימים. במשך שבוע המשטרה לא אספה את התיעוד ממצלמות האבטחה במקום, ואת בני המשפחה טרטרו שוב ושוב כשאמרו להם שהתיק עובר לבוחני תאונות הדרכים ואחר כך חוזר לתחנת רמלה. וכך במשך תקופה ארוכה. רק אתמול (יום ב') בבית המשפט חשף חוקר המשטרה: קיים חשד כי מדובר ברצח לאומני.
במשטרה פחדו להגיד את האמת בשני המקרים. כנראה לא רצו שהשטח יתעורר עליהם ויופעל לחץ לפענח את המקרים. הם גם ידעו שבשני האירועים האלה לא מדובר במשפחות הכי חזקות, עם הקשרים הנכונים במקומות הנכונים. אחרת אין סיבה להסתרת האירועים האלה מהציבור והניסיונות להכחישם. בכל זאת, סרטון של המפכ"ל בטיקטוק מביא הרבה יותר לייקים.