עוד פרק בסדרת ההתנכלויות לבעלי דוכן המזון המפורסם: המשטרה חשפה הלילה (בין שני לשלישי) בפעילות יזומה בשכונת עמליה בנתניה מטען חבלה שהונח בכניסה לביתו של ויקי עזרא, בעלי "לחם חביתה". השוטרים סגרו את הרחוב שבו מתגורר עזרא, חבלן נטרל את המטען ללא נפגעים.
2 צפייה בגלריה
המטען שחשפה המשטרה, לחם חביתה סגור
המטען שחשפה המשטרה, לחם חביתה סגור
המטען שחשפה המשטרה, ודוכן לחם חביתה
(צילום: דוברות המשטרה)
מאז שדוכן המזון עלה לכותרות בנסיבות חיוביות, סובל עזרא משורת ניסיונות לפגוע בו ובקרוביו. באמצע החודש שעבר השליכו אלמונים רימון רסס לחצר ביתו של עזרא. הרימון שהתפוצץ גרם לשריפה בחצר ועורר אז בהלה גדולה בשכונה. לא היו נפגעים.
כמה ימים לפני כן הושלך רימון לעבר הדוכן של עזרא ברחוב גיבורי ישראל בעיר. גם באירוע זה לא היו נפגעים. לפני כן הותקפו עזרא ובנו על-ידי עבריינים שמוכרים למשטרה, ובעקבות כך הוגשו כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני התוקפים.
חקירת התקיפה של עזרא ובנו העלתה כי כמה שעות קודם לכן התגלע ויכוח בין המעורבים על מקום חנייה. אחד הנאשמים שלף סכין לעבר בנו של עזרא, איים עליו שבכוונתו לחזור לעסק, ואמר לאב "אתה צריך לחנך את הילד".
לאחר מכן שבו הנאשמים למקום, תקפו את שני בניו של עזרא בלום מברזל וסכין, ובהמשך אף תקפו את הבעלים שניסה להפריד בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
לחם חביתה
לחם חביתה
ויקי עזרא
(צילום: יאיר שגיא)
בחודש שעבר הוציאה המשטרה צו סגירה למשך 15 ימים לדוכן "לחם חביתה". מפקד תחנת המשטרה המקומית ערך אז שימוע לעזרא לאחר שנמצא כי העסק מהווה סכנה לשלום הציבור. לפי המשטרה, "בתום בחינה מקצועית של מספר אירועי אלימות ואמל"ח בנתניה, לרבות היקף, חומרה, מועד וסמיכותם, הוצא צו סגירה לבית עסק לממכר מזון בעיר, למען שלום הציבור וביטחונו", ציינה אז המשטרה. בשבוע שעבר נפתח העסק מחדש.
גורמים בנתניה אמרו באחרונה בעקבות רצף האירועים: "ויקי הסתבך, הם לא יעזבו אותו. מדברים על סכסוך על רקע של חנייה, אבל נראה כבר שזה מעבר לזה. ויקי מצליח עם 'לחם חביתה', אבל כנראה שיש עבריינים שההצלחה הזו לא מתאימה להם אם לא יקבלו חלק מהרווחים".