4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביישוב עארה בה נהרג אסעד מחמוד היקל
זירת הרצח ביישוב עארה בה נהרג אסעד מחמוד היקל
אסעד וזירת הירי, שלשום בעארה
אסעד מחמוד אגברייה (היקל), גבר בשנות ה-50 לחייו, מת אמש (ראשון) מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה, לאחר ששלשום נורה בכפר עארה כשהיה ברכב מסחרי במהלך עבודתו. המשטרה פתחה בחקירה וציינה כי הרקע לרצח הוא פלילי. זמן קצר לאחר מותו נרצח ביריות עבד חסונה (38) בבית ברחוב החלוץ בלוד, והמשטרה פתחה בחקירה. בכך, 138 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה.
4 צפייה בגלריה
עבד חסונה
עבד חסונה
עבד חסונה
משפחתו של אסעד כבר חוותה בעבר אובדן כבד. ב-2011 נרצח אחיו תאופיק (64), ושני בניו אחמד (15) ומחמוד (21). כמה חודשים לאחר מכן, אם המשפחה סיהאם שוחחה בכנסת עם ראש הממשלה דאז והיום בנימין נתניהו, שהבטיח לסייע לה. בסרטון שהעלה כעבור ארבע שנים ליוטיוב, שבו פנה לערביי ישראל, הזכיר את סיהאם וסיפר כי הממשלה בראשותו פועלת לחיזוק החוק והסדר ביישובים הערביים - בדיוק כפי שאגברייה ביקשה ממנו.
אבל אגברייה עצמה הייתה סבורה אז אחרת. "עד היום אני מקבלת רק הבטחות ומחכה לתוצאות, נתניהו לא עזר לי בכלום", אמרה ל-ynet בשעתו. בסרטון לא הזכיר נתניהו את אגברייה בשמה: "לא אשכח את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה, שבעלה ובניה נרצחו ונורו למוות באחת הערים הערביות. היא רעדה והתחננה בפניי ואמרה לי, 'ראש הממשלה, תגדיר את החוק והסדר ביישוב שבו אני חיה'. זה בדיוק מה שאנחנו עושים".
4 צפייה בגלריה
נתניהו ואגברייה בכנסת, 2012
נתניהו ואגברייה בכנסת, 2012
נתניהו בפגישתו עם אגברייה בכנסת ב-2012
(צילום: גיל יוחנן)
4 צפייה בגלריה
סיהאם עם תמונת בעלה תאופיק ואחד מבניה
סיהאם עם תמונת בעלה תאופיק ואחד מבניה
סיהאם עם תמונת בעלה תאופיק ואחד מבניה ב-2016. "נתניהו לא עזר לי בכלום"
הדיווח על הירי בלוד התקבל במוקד 101 של מד"א הלילה בשעה 01:14. צוותים של הארגון פינו את הקורבן במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם כאמור נקבע מותו בהמשך. מהמשטרה נמסר כי החלו סריקות אחר חשודים ושנאספו ראיות בזירה.
נתניהו חזר לשלטון ב-29 בדצמבר האחרון, ומאז נרצחו כאמור 138 בני אדם בחברה הערבית מתחילת השנה - לעומת 111 שנרצחו בכל השנה הקודמת. מספר הרציחות שהמשטרה פענחה זניח.
בתחילת החודש שעבר נתניהו נפגש עם חברי כנסת מחד"ש-תע"ל ושחח עמם על האלימות בחברה הערבית, ואף אמר שיערב את שב"כ בנושא, אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד - והממשלה הנוכחית לא קידמה חקיקה ממשלתית אחת בנושא. הוועדה לביטחון לאומי, שבראשה עומד ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית - חבר מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - קיימה דיון בעניין רק פעם אחת, וגם הוא ביוזמת ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד שעמדה בראש הוועדה בכנסת הקודמת.
פורסם לראשונה: 00:13, 31.07.23