בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך היום (שלישי) בארבעה ימים את מעצרו של חיים סירוטקין (53), מאמן הכדורגל שתועד דורס מפגינים במהלך המחאה בתל אביב במוצאי השבת האחרונה. השופט ירון לוי, שקיבל את ערר המשטרה על ההחלטה לשחרר אותו בתנאים מגבילים, ציין בהחלטתו שאין אינדיקציה לכך שסירוטקין ניסה לבלום את רכבו או לכך שהיה כשל ברכב. "הראיות תומכות בגרסת המשטרה. התנהגותו מצביעה על זלזול בחיי אדם", אמר השופט.
1 צפייה בגלריה
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
"התנהגותו מצביעה על זלזול בחיי אדם", קבע השופט
(צילום: מוטי קמחי)

אתמול הורה בית משפט השלום בעיר לשחרר את סירוטקין בתנאים מגבילים, אך נציג המשטרה ביקש לעכב את ביצועה והגיש על כך ערר. בית המשפט המחוזי קיבל היום כאמור את הערר והאריך את מעצרו של סירוטקין.
ההחלטה לשחרר אותו בתנאים הגיעה אחרי ששלשום פורסם תיעוד חדש מאירוע הדריסה, שתועד גם מתוך הרכב שבו נהג סירוטקין. בתיעוד נראה סירוטקין מנסה להשתלט על ההגה, וטוען שניות אחרי הדריסה: "נתקע לי האוטו, נתקע לי הגז". נוסעי הרכב האחרים, בהם רעייתו לימור שתועדה מגדפת רק שניות קודם לכן את המפגינים במילים קשות, מפצירים בו לעצור בנסיעה.
סירוטקין, כדורגלן עבר ומאמן כדורגל בליגות נמוכות כיום, חשוד כי התעמת עם מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך, המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם. ארבעה נפצעו באורח קל, ואישה נפצעה באורח בינוני. לטענתו של סירוטקין, הוא לא ניסה לדרוס את המפגינים ואף ניסה להימנע מפגיעה בהם - אך לא הצליח לבלום בגלל "תקלה מכנית". שלשום, טרם נחשף התיעוד החדש, המשטרה שללה את גרסתו ובית המשפט האריך את מעצרו עד אתמול.

נציג המשטרה אמר בדיון שלשום כי "החשוד עם אשתו וזוג חברים יצאו לבלות ונקלעו להפגנה בקפלן. במהלך העיכוב שלו התפתח דין ודברים בינו לבין מוחים שהיו שם. קצין משטרה הרחיק אותו פעמיים. הוא ניסה לצאת פעמיים מהרכב כדי להתעמת עם המוחים. קצין המשטרה ביקש ממנו להתקדם קדימה כאשר הוא מכווין אותו עם ידו. פתאום בשלב מסוים החשוד לחץ על דוושת התאוצה ונסע לתוך המוחים שהיו במקום. הוא פגע באנשים, ונעצר לאחר שהוקם מחסום וניידת רדפה אחריו. יש לציין, שהחשוד טוען בחקירתו שבטרם יצא לבילוי ישב עם אחד מחבריו ושתה קצת אלכוהול ויצא שהוא על הגבול הגבוה של המותר".
נציג המשטרה הוסיף כי "נמצאו בדם שלו 250 מיליגרם. הוא נסע תחת השפעת אלכוהול". כמו כן, הוא הציג דוח של בוחן תנועה ששולל בעיה טכנית. "בדקנו את הדוושה ואין שום תקלה. מדובר בבן אדם מסוכן", אמר. פרקליטו של החשוד, עו"ד רועי קרן, טען כי "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, מאמן כדורגל בקבוצה מהמגזר שדוגל בשלום, דו-קיום ואחווה ולא היה מעורב מעולם באירוע אלימות כלשהו. יש לשחרר אותו לאלתר. יש ספק רב שעולה כבר בשלב הזה בעניין הכוונה הברורה והספק הזה צריך לבוא לידי ביטוי כשבית המשפט צריך להכריע בעניין החשד הסביר".
לאחר כמעט יממה שבה התעלם מהתקרית החמורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דריסת המפגינים, והשווה אותה לתקיפת שוטרים. "ברגע זה, בעיצומה של המלחמה, צריך להתאחד כדי להדוף את ההתקפות נגדנו. זה הזמן לאחדות. אבל דווקא בזמן הזה, מיעוט קיצוני ואלים מנסה לגרור את המדינה לפילוג. אין דבר שאויבינו רוצים יותר. הם מייחלים לכך שפילוג פנימי ושנאת חינם יעצרו אותנו רגע לפני הניצחון. אמרתי בקבינט ואני חוזר ואומר גם בממשלה - מדינות קמות באחדות ונופלות בפילוג. בל יטעו אויבינו - הרוב המוחלט של העם מאוחד בצורך להמשיך להילחם עד לניצחון. רוב העם, ואני בתוכו, מגנה כל גילוי של אלימות בתוכנו - התפרעויות והפרות חוק, דריסת מפגינים או תקיפת שוטרים, הסתות פרועות ואלימות לרצח ברשתות החברתיות", אמר.