4 צפייה בגלריה
חסימה בכניסה לאבו סנאן
חסימה בכניסה לאבו סנאן
ארבעת הקורבנות והזירה באבו סנאן. מימין לשמאל: סלמאן חלבי, זוהיר סעב, אמיר סעב וגאזי סעב
המשטרה עצרה בנתב"ג חשוד במעורבות ברצח המרובע באבו סנאן, בן 30 שמשתייך לארגון פשיעה בצפון. האיש תכנן לעזוב את ישראל לטורקיה או לדובאי, ונעצר רגע לפני שעזב את הארץ. שב"כ, שבחן את האפשרות כי הרצח בוצע על רקע הבחירות המקומיות הקרובות, יצא מהחקירה לאחר שהתברר כי מדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה.
החשוד מתגורר בצפון, ומעצרו הוארך עד ליום שני בבית משפט השלום בחיפה. הדיון התקיים בדלתיים סגורות. צו איסור פרסום הוטל על כל פרט מפרטי החקירה. עו"ד דורון ניר, המייצג את החשוד, מסר כי "הוא מכחיש כל קשר למעשים. יציאתו מהארץ הייתה מתוכננת יחד עם בני משפחתו. אנחנו משוכנעים שביום שני ישוחרר לביתו".
תת-אלוף (במיל') אנוואר סעב, קרוב משפחה של שלושה מארבעת הנרצחים אמש באבו סנאן, טען אתמול שהם לא נרצחו במסגרת סכסוך בין משפחות פשע. "אלה אנשים שנקלעו למקום הלא נכון, בזמן הלא נכון", הוא אמר. "משפחת סעב היא אחת מהמשפחות המשכילות והמלומדות שיש בארץ. משפחה שמעולם לא נתקלה באירוע פשע, אין אצלנו אפילו גניבות".
4 צפייה בגלריה
הזירה באבו סנאן
הזירה באבו סנאן
זירת הרצח
(צילום: שרון צור)
4 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירה באבו סנאן
מפכ"ל המשטרה בזירה באבו סנאן
המפכ"ל בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
הרצח אירע לפני יומיים, כשגאזי סעב (53) שהתמודד לבחירות לרשות המקומית, נורה למוות יחד עם עוד שלושה קרובי משפחתו - זהר סעב (45), אמיר סעב (28) וחלבי סלמאן (63). הארבעה נרצחו על ידי רעול פנים בשטח חקלאי באבו סנאן שבגליל המערבי. צוותי מד"א ביצעו בהם פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם בזירה.
בזירת הרצח התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום, והגישה אליה נחסמה. עם הדיווחים על האירוע, הוקפצו למרכז הרפואי גליל בנהריה כוחות רבים של משטרה ויס"מ כדי להגן על הצוותים הרפואיים והשוהים במקום, ולמנוע התפרעויות מצד מלווי הפצועים.
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הרצח באותו ערב, אמר כי "אנחנו פה אחרי אירוע טרגי קשה, המשך של טרור הדמים הפלילי בחברה הערבית. האירוע כרגע בראשית החקירה, אנחנו עדיין אוספים ממצאים בזירה. זהו תוצר של סכסוך בין ארגוני פשיעה ומאבקי שליטה. המשטרה מושקעת כולה בפעילות במגזר הערבי בתוך היישובים, עם כל הכוחות וכל היחידות. יש יותר מ-140 סכסוכים מדממים שבל רגע נתון יכולים לגבות קורבנות. נעשה כל שביכולתנו על מנת לסכל את טרור הדמים".