3 צפייה בגלריה
הדירה בבת ים
הדירה בבת ים
הדירה בבת ים
(צילום: שמוליק דודפור )
גופת אישה בת 68 אותרה בדירה ברחוב יוספטל בבת ים. בן זוגה של האישה נעצר והובא לחקירה, אך בנתיחת הגופה עלה כי אין חשד לפלילים. על גופה של האישה לא נמצאו אמנם סימני אלימות, אך בעלה נלקח לחקירה מכיוון שבעבר התלוננה נגדו. ככל הנראה, שכנים ששמעו המולה בדירה הזמינו לשם את המשטרה.
חנה בן דוד, שכנה של האישה בבת ים, סיפרה כי "נכנסתי לחדר שלה וראיתי אותה רדומה. ניסיתי לבדוק דופק מהר והבנתי שהמצב לא טוב". לדבריה, "יום לפני המקרה ראיתי אותה עם פנס בעין. היה עבר של אלימות ובעלה בעבר נעצר, אבל היא פשוט לא רצתה להתלונן עליו".
3 צפייה בגלריה
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה)
לפני יומיים נדקרו למוות בדירה בטייבה בראאה מסארווה, בת 26, ושני בניה הקטנים - אמיר ואדם בני השנתיים וחצי שנה. צוות מד"א שהגיע לבית מצא אותם כשהם מחוסרי הכרה ונאלץ לקבוע את מותם בתום בדיקה רפואית. האב מוחמד בן ה-30 חשוד שדקר את שני הילדים במיטותיהם, ואת אשתו בעת ששהתה במטבח. הוא נעצר. יום לפני כן, המשפחה עוד הייתה בטיול בטבריה - שאליו הגיעה אחרי חופשה באילת בעיד אל-פיטר, לרגל יום הולדתה של האם. נבדק אם לבעל יש רקע פסיכיאטרי.
בשבוע שעבר נרצחה בדקירות שרה אלגנאמי בת ה-33, אם לשלושה ילדים, במתחם משפחתי סמוך לכפר אבו קרינאת שבנגב. המשטרה עצרה ארבעה מאחיה בחשד למעורבות ברצח. את גופתה גילתה אחותה, שהזעיקה את אמה. השתיים עוכבו לחקירה אך שוחררו. שני אחים נוספים עוכבו, ושוחררו אף הם.
בארגוני הנשים קישרו בין הרצח המשולש לבין רצף ההחלטות של הממשלה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שבהן הפלת חוק האיזוק האלקטרוני בנוסח המקורי וההחלטה להעניק ללוחמים לשעבר רישיון נשק ללא ריאיון.
"ישראל במצב חירום לאומי", אמרה יו"ר נעמת חגית פאר. "שרי הממשלה הזאת חיים ביקום מקביל - מה לעזאזל עוד צריך לקרות בכדי שיתעוררו? היקום של הממשלה הוא כזה שבו מלחמה באלימות במשפחה כוללת את הפלת חוק הפיקוח האלקטרוני ושבו הנוסח החדש שלו מאפשר לגברים אלימים מועד ב' לרצח, מציאות שבה הפתרון לאלימות חסרת התקדים הוא הצפת הרחובות בעוד כלי נשק, מציאות שבה ראש הממשלה אינו מתערב בנושא ומשאיר לשר לביטחון לאומי שלו להמשיך בתוכניתו להחזרת המשילות - עוד קצת משילות כזאת ואבדנו".
מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, תקפה את השרים ואמרה: "היום ברור יותר מתמיד - אין מי שדואג לביטחון שלנו. שורה של צעדים למיגור תופעת האלימות במשפחה נבלמו או נתקעו בממשלה החדשה. השר בן גביר מורח את הזמן ומסרב להכריז מצב חירום ולהתנהג בהתאם. השר לביטחון לאומי לגברים בלבד לא הפנים את תפקידו. ביטחון נשים זה תפקידך והרצח הזה הוא במשמרת שלך".
בכל השנה שעברה נרצחו 24 נשים בישראל. השנה, תוך ארבעה חודשים בלבד - שליש שנה - נרצחו כבר 12, להוציא המקרה הנוכחי בבת ים.