יו"ר תנועת "נחלה להתיישבות" דניאלה וייס התייחסה להתפרעויות שאירעו אתמול (יום ראשון) בעקבות הפיגוע בחווארה, ואמרה הבוקר בריאיון ל-ynet radio: "כשמגיעים מים עד נפש, אנשים יוצאים לרחובות - זו פעולת מחאה לגיטימית".
4 צפייה בגלריה
דניאלה וייס ויוסי דגן באביתר
דניאלה וייס ויוסי דגן באביתר
דניאלה וייס
(צילום: שאול גולן)
פחות מיממה לאחר רצח האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה, השוותה וייס בין ההתפרעויות להפגנות נגד המהפכה המשפטית. "גם המפגינים נגד הרפורמה המשפטית גרמו לנזק בל ישוער", ציינה וייס, "כשמשווים יש שווה ודומה, שווה ושונה. יש נקודות השוואה קשות מאוד בין שני הצדדים, וזה נובע מלחץ. אני חושבת שהלחץ שלנו הרבה יותר מוצדק".
לדבריה, "זאת פעולת מחאה לגיטימית נוכח המקרים המזעזעים של רצח יהודים. זה חייב להיפסק. כשלא מרסנים את הטרור כמו שצריך, זאת התוצאה. מי כמו התקשורת יודע על יציאה לרחובות תוך רמיסת החוק - הרי זה בכל מקום - על דברים פחות חשובים ובכלל לא מדויקים. כאן חיינו מאוימים, אחינו נרצחים, יום-יום".
4 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
ההרס בחווארה, הבוקר
(צילום: AFP)

מחקירת הפיגוע עולה כי מחבל אחד לפחות נצמד לחלון הרכב שבו נסעו האחים בעיירה חווארה - וירה לעברם באקדח מטווס אפס. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל, בין היתר בכפרים באזור שכם. שעות לאחר הפיגוע החלו כאמור התפרעויות רחבות היקף שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים.
במקביל, וייס התייחסה לעליית המתנחלים אל המאחז הבלתי-חוקי אביתר בשומרון בתגובה לפיגוע, ואמרה: "הסיבה שהחלטנו לעלות היא הכאב הגדול על רצח הנערים, שהוא חלק ממספר אירועים מאוד מאוד מזעזעים. הדברים האלה לא אפשרו לנו להישאר במסלול המתוכנן של השיבה לאביתר, תכננו לחזור כשימלאו 100 ימי חסד לממשלה". וייס ציינה: "ההערכה שלנו היא שיש גמגום מצד הממשלה בנושא ההתיישבות".

כ-450 מתנחלים הגיעו אמש למאחז במקביל להתפרעויות ביישובים פלסטיניים ובכללם חווארה, שבו הוצתו עשרות בתים וכלי רכב. חלק מהמתנחלים הגיעו למקום עם ילדים קטנים ונערכו מבעוד מועד ללינה בשטח.
אנשי גרעין אביתר מסרו עם ההגעה למאחז: "תושבי אביתר חזרו הביתה. משפחות אביתר ועשרות בחורי הישיבה החליטו לחזור ליישוב אביתר, בעקבות הפיגוע בכפר חווארה שבו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד, ולאחר כשנה וחצי שבהן הממשלות לא קיימו את ההסכם שנחתם עם המתיישבים". הבוקר, המתנחלים פונו מהמאחז על ידי כוחות הביטחון, וכעת נותרו במקום עשרות בודדות.