עשרה פיגועים בחודש מרץ, 11 נרצחים ועוד עשרות פצועים: צה"ל והמשטרה מתגברים כוחות ומעלים כוננות אחרי הפיגוע בבני ברק, בעיצומו של גר הטרור הקשה ביותר שידעה המדינה בשנים האחרונות. ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש (שלישי) התייעצות ביטחונית על המשך הצעדים שינקטו כוחות הביטחון כדי לסכל את הגל, והודיע כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעות אחר הצהריים. בהערכת המצב, ביקש שר הביטחון בני גנץ לגייס שוטרים ולוחמי מג"ב במילואים כדי לסייע במאמצי השבת הסדר.
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
המשטרה תתגבר מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי קהל. הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
בדיון אצל בנט השתתפו שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וגורמים נוספים.
כחלק מתגבור צה"ל והמשטרה, כוחות הביטחון יציבו יותר מחסומים בישראל וביהודה ושומרון. מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הנחה על העלאת כוננות המשטרה לגבוהה ביותר - צעד שננקט בפעם האחרונה במבצע "שומר החומות". החל מהיום, כל המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף - המשמעות היא שהמשטרה תעצור בשלב זה את רוב פעילותה ותתמקד בסיכול טרור, נוכחות ברחובות ואבטחת אזרחים.
בנוסף, הורה המפכ"ל על תגבור של אלפי שוטרי מטה במשימות של אבטחת מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי קהל. המשטרה תעבור גם כן למתכונת פעילות שלדית - שתי משמרות ביממה, כשכל משמרת היא 12 שעות, מה שיאפשר הפעלה גדולה יותר של שוטרים.

6 צפייה בגלריה
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון הערב
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
מפת הפיגועים בבני ברק
מפת הפיגועים בבני ברק
(צילום: google maps)
השר לביטחון הפנים בר-לב הוציא דרישה לביצוע ומימון של שש פלוגות מילואים נוספות של מג"ב, 500 מתנדבים ליחידת המתמי"ד, גיוס לקבע של 100 עד 200 משוחררים ממג"ב, וכן יציאה במסע הסברה והיערכות לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי בכל רחבי הארץ. המשמעות היא כי יידרש למהלכים הללו אישור של משרד האוצר.
מלבד המשטרה, גם צה"ל מתגבר כוחות: בסיום הערכת מצב, הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה על תגבור של ארבעה גדודים נוספים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון, שם נערך הצבא לסדרת פעולות מבצעיות. בנוסף, שני גדודי תגבור נוספים יישלחו לאוגדת עזה מחשש להתלקחות גם בזירה הדרומית.
בנוסף, הרמטכ"ל המליץ למפכ"ל לפרוס חוליות קטנות בתאי שטח רבים לטיפול מהיר באירועים ברגעי התרחשותם כדי להגביר את תחושת הביטחון של האזרחים. לטובת כך, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל לסייע למשטרה בתגבור כוחות רלוונטיים בזירה הפנים הישראלית. כמו כן, בהערכת המצב דנו ראשי מערכת הביטחון במתן צעדים נוספים לחיזוק הרשות הפלסטינית אל מול ארגוני הטרור שבירכו על הפיגוע.
בינתיים, ועל רקע העובדה שהמחבל היה שוהה בלתי חוקי שעבד בישראל, כמה ערים ויישובים ביהודה ושומרון החליטו להפסיק את עבודות הבנייה היום בשטחן. כך למשל, קריית ארבע וביתר עילית הודיעו שלא יכניסו לשטחן פועלים ערבים עד להודעה חדשה. קריית ארבע אף ביקשה מתושביה שמחזיקים ברישיון נשק לשאת אותו עמם.
פורסם לראשונה: 22:53, 29.03.22