בהסכמת התביעה המשטרתית, הוחלט היום (שני) על שחרורה ממעצר בית של ירדן מן, תושבת רחובות בת 52, שהואשמה בשבוע שעבר בתקיפת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. מן, שהורחקה מהשרה סילמן במסגרת תנאי השחרור שלה, עדיין מאושפזת בבית החולים אסף הרופא, אליו פונתה מהדיון בבית המשפט בראשון לציון שבמהלכו התעלפה.
1 צפייה בגלריה
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
עידית סילמן וירדן מן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פחות מיממה אחרי פתיחת החקירה בטענות לתקיפה, הודיעה המשטרה במפתיע בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד ירדן מן, החשודה שתקפה את סילמן. מן ובעלה פעילים במחאות נגד המהפכה המשפטית בשנה האחרונה, והיא עצמה מועמדת למועצת העיר רחובות.
עו"ד יוני נוסבאום, סנגורה של מן, הביע תדהמה כששמע על הכוונה להגיש כתב אישום בתוך פרק זמן קצר כל כך. "כל החקירה המשטרתית מדיפה ריח פוליטי. הלחץ הפוליטי שמופעל על המשטרה הוליד כתב אישום במהירות שיא", קבע. "מדובר בחקירה פוליטית שמטרתה לאיים על אנשי המחאה ולהראות להם מה יעלה בגורלם של המוחים".
מן עצמה טענה בהמשך כי אינה אשמה בתקיפה המיוחסת לה. "היא דחפה לי את המצלמה מול הפנים, ואני באינסטינקט הזזתי את המצלמה שלה - ומאותו רגע היא פשוט התחילה לרדוף אחריי", סיפרה.
"היו שם חילופי דברים. אמרתי לה משהו כמו 'איך את לא מתביישת', והמשכתי", שחזרה בריאיון לחדשות 13. "ומשם היא התחילה להרים את הקול שלה ולצעוק 'את חוצפנית' ואז היא התחילה פשוט לרדוף אחריי עם המצלמה לכל מקום שהלכתי באיזשהו שלב החלטתי שאני חייבת להסתלק משם. התחלתי לרוץ ואז והיא התחילה לרוץ אחריי וכל הזמן אמרתי לה 'אל תיגעי בי' והיא לא הפסיקה".