ירדן מן (52), תושבת רחובות שנאשמת בתקיפת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, טוענת כי לא ביצעה את המיוחס לה. "היא דחפה לי את המצלמה מול הפנים, ואני באינסטינקט הזזתי את המצלמה שלה - ומאותו רגע היא פשוט התחילה לרדוף אחריי", סיפרה.
"היו שם חילופי דברים. אמרתי לה משהו כמו 'איך את לא מתביישת', והמשכתי", שחזרה בריאיון לחדשות 13. "ומשם היא התחילה להרים את הקול שלה ולצעוק 'את חוצפנית' ואז היא התחילה פשוט לרדוף אחריי עם המצלמה לכל מקום שהלכתי באיזשהו שלב החלטתי שאני חייבת להסתלק משם. התחלתי לרוץ ואז והיא התחילה לרוץ אחריי וכל הזמן אמרתי לה 'אל תיגעי בי' והיא לא הפסיקה".

2 צפייה בגלריה
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
השרה עידית סילמן והחשודה בתקיפתה ירדן מן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ביום רביעי האחרון התלוננה השרה סילמן במשטרה על כך שמן תקפה אותה במרכז מסחרי ברחובות. עוד באותו יום היא הובאה בפני שופטת בבית משפט השלום בראשון לציון, כשהיא חשודה באיומים, היזק לרכוש בזדון ותקיפת עובד ציבור.
מן סיפרה גם על תנאי מעצרה: "לקחו אותי משם והעבירו אותי מתחנה לתחנה, ירד גשם זלעפות. היה לי קר, הייתי בלי מעיל ועם גרביים רטובות. הכניסו אותי לחדר של שלושה מטרים על שלושה מטרים עם עוד ארבע נשים, שתיים מהן נרקומניות ויותר מזה, ונתנו לי לישון על הרצפה. שמו לי מזרן".
במשטרה ביקשו להאריך את מעצרה בחמישה ימים, כשהשופטת טל אוסטפלד פסקה על הארכת מעצרה ביממה אחת, במהלכה הודיעה יחידת התביעות של המשטרה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, שתגיש נגד מן כתב אישום.
בפתח הדיון התעלפה מן אל מול השופט, ורק לאחר דקות ארוכות התאפשר לצוותים הרפואיים להיכנס ולהעניק לה טיפול.
סנגוריה של מן תקפו את מהירות הגשת כתב האישום, 27 שעות בלבד אחרי העימות ברחובות. הם גם ביקשו לערער לבית המשפט העליון על מעצרה, אבל הבקשה למתן רשות ערעור נדחתה בנימוק כי "אין כל עילה להתערבות בהחלטות".


2 צפייה בגלריה
ירדן מן
ירדן מן
ירדן מן
(צילום: מאיר תורג'מן)
אנשי שב"ס, נציין, סירבו לאפשר לרופאה שהייתה באולם לגשת אל מן אחרי שהתעלפה. בסיום הדיון הזמין בעלה של מן אמבולנס כדי שהיא תפונה לטיפול רפואי, והיא פונתה לבית החולים בניידת של טיפול נמרץ - כשמסביב תומכיה אוחזים בשלטים נגד מעצרה.
לפי כתב האישום, "שהתה המתלוננת בעיר רחובות, בסמוך לחנות בגדים. באותן הנסיבות, החלה הנאשמת לצלם את המתלוננת באמצעות הטלפון הנייד שלה והטיחה בה שרצחה אנשים במלחמה, וכן אמרה לה כי תהרוג אותה. כל זאת שעה שהיא מגדפת את המתלוננת. המתלוננת ביקשה מן הנאשמת כי תחדול ממעשיה וחייגה למוקד 100 של משטרת ישראל, תוך שהיא מבקשת מן הנאשמת את פרטיה. משסירבה למסור את פרטיה, החלה המתלוננת להתקדם לעברה וצילמה אותה ולעיני כל סטרה הנאשמת בפניה של המתלוננת. כתוצאה מהתקיפה נפל הטלפון הסלולרי והמסך נסדק".
זו אינה הפעם הראשונה שבה סילמן טוענת כי הותקפה. בשלהי 2021 סיפרה סילמן, אז יו"ר סיעת ימינה ויו"ר הקואליציה, כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תיק החקירה, שאותו הובילה יחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, הועבר לאחר סיומה לבחינת ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות לטענותיה - והתיק נסגר.
סילמן, נזכיר, טענה בנובמבר 2021 כי אדם שפגש בה בתחנת הדלק, תקף אותה והדף אותה למכוניתה. היא לא הגישה תלונה בזמן אמת בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת. רק אחרי שספגה ביקורת קשה מהאופוזיציה, שבה היו חברים בין היתר שותפיה לליכוד היום. חלקם טענו כי ייתכן אף שהמציאה את הסיפור.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל ניהלה חקירה יסודית ומקצועית, כאשר כלל מהלכיה נבחנו על ידי בית משפט שקבע את הארכת מעצרה של הנאשמת בתקיפה תוך דחיית הערר שהוגש בעניין זה מטעם הנאשמת. נדגיש כי, ככלל כתב אישום מוגש עם סיום הליך החקירה וגיבוש הראיות ולבטח כשמדובר בכתב אישום המייחס עבירות אלימות שבוצעו נגד נבחרת ציבור. כל נסיון שעושים גורמים בעלי אינטרס לקשר אחרת את הגשת כתב האישום מלבד להליך היסודי והמקצועי חוטא לאמת ומטעה את הציבור. כתב אישום הוגש לבית המשפט, ועל כן, ננהל את ההליך כמקובל בין כותלי בית המשפט".