10 צפייה בגלריה
(צילום: מיכאל קרמר, נדב אבס, דוברות המשטרה)
ביום שני האחרון נורתה בראשה עדי פרץ בת ה-37 ליד הטיילת בבת ים. ברכב הייתה בתה בת ה-4 שלא נפגעה, אולם האם נפצעה באורח קשה. במשטרה העריכו לאורך כל הדרך שמדובר בירי תועה במסגרת סכסוך בין עבריינים, והבטיחו שלשום (ד') בשיחה עם ynet כי "הפרשה הזו תפוענח", כלשונם.
מצבה של פרץ השתפר אתמול, והיא חזרה להכרה ומתקשרת עם משפחתה. בבית החולים איכילוב אמרו אתמול שפרץ כבר מדברת כמה מילים, מזהה את קרובי המשפחה ומזיזה את ידיה ורגליה.
10 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ. מצבה השתפר
המקרה שבמסגרתו נורתה פרץ הוא לא הראשון שבו חפים מפשע משלמים את המחיר על מלחמות שאינן קשורות אליהם, רק כי נקלעו אליהן במקרה. בכמה מקרי עבר זה הסתיים במוות כואב ומיותר, כשהפשע דפק על דלתות האזרחים.

רצח מרגריטה לאוטין, בת ים, 2008

תושבי בת ים בוודאי לא שוכחים את הרצח בקיץ 2008 בחוף "טובגו" בעיר. שני עבריינים, רונן בן-עדי ושמעון סבח, הגיעו אל המקום כדי לחסל את העבריינים רמי אמירה (שחוסל כמה שנים אחר כך) ומוטי חסין, ששהו בחוף באותה השעה. אלא שהחיסול השתבש: הכדורים שירו לעבר אמירה פצעו אותו קלות, ובמקום זה פגעו במרגריטה לאוטין בת ה-31 מיהוד, שבילתה עם בעלה ושני ילדיה הקטנים במקום.
10 צפייה בגלריה
מרגריטה לאוטין ז"ל
מרגריטה לאוטין ז"ל
מרגריטה לאוטין. הבעל תיאר במשפט את הירי
(רפרודוקציה: אביגיל עוזי)
10 צפייה בגלריה
מרגריטה לאוטין ז"ל ובנותיה
מרגריטה לאוטין ז"ל ובנותיה
(רפרודוקציה: אביגיל עוזי)
לאוטין נפצעה בניסיון להגן על בתה הקטנה מהירי, ובהמשך מתה מפצעיה. בעלה, אלכס, תיאר במשפט איך שיחק עם הילדים בחוף הים, עד שראה אדם רץ עם אקדח שלוף. "כשראיתי שהוא רץ לכיוון שלנו תפסתי את הילד. אשתי קראה ואמרה לי 'סשה הוא פגע בי'".
ב-2010 בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר מאסר עולם על היורה בן-עדי, שהודה והורשע ברצח. חברו, סבח, נהג המילוט שעזר לו, נידון לשבע שנות מאסר. שניהם גם חויבו לפצות את ילדיה של לאוטין ב-350 אלף שקל.
10 צפייה בגלריה
החוף בו נרצחה מרגריטה לאוטין ז"ל
החוף בו נרצחה מרגריטה לאוטין ז"ל
שוטרים בזירת הרצח ב-2008. "אדם רץ עם אקדח שלוף"
(צילום: דוברות המשטרה)
השופטים נורית אחיטוב, רענן בן יוסף ומרים דיסקין, כתבו בגזר הדין כי "הנאשמים הפגינו אטימות וזלזול בחיי אדם כאשר הגיעו לחוף הים, ביודעם כי הוא מלא באזרחים חפים מפשע וירו בו לכל עבר. כדור המרצחים פילח את גופה של האם מרגריטה, שכל עתידה לפניה, והותיר משפחה מדממת".

3 נרצחים בניסיון לחסל את רוזנשטיין, תל אביב, 2003

פיצוץ אדיר החריד את תל אביב ב-11 בדצמבר 2003. זה קרה זמן קצר אחרי שהעבריין זאב רוזנשטיין מגיע לביקור בחנות להמרת כספים (צ'יינג') ברחוב יהודה הלוי. יריביו העבריינים שעקבו אחריו פוצצו שם מטען רב עוצמה, שהכיל לבנות חבלה במשקל ארבעה ק"ג, יחד עם אצבעות נפץ ורסס.
10 צפייה בגלריה
(צילום: מיכאל קרמר)
10 צפייה בגלריה
(צילום: מיכאל קרמר)
רוזנשטיין שרד את הפיצוץ, אבל שלושה אזרחים אחרים נרצחו. רחמים צרויה בן ה-43 מתל אביב שעבד בחברה להשכרת מוניות והגיע לאכול ארוחת צהריים במקום, משה מזרחי בן ה-27 מאילת שהיה השליח של חנות הצ'יינג' ונפתלי מגד, בסך הכול בן 19, שמצא עצמו בחנות של אביב בדיוק כש"הזאב" הגיע למקום.
האירוע יוצא הדופן, שבמסגרתו נפצעו עוד עשרות בני אדם, הוגדר בתור "פיגוע פלילי". מאמצים רבים הושקעו בניסיון לפענח אותו, ואחרי 12 שנות חקירה ובתום גיוס עדי מדינה רבים, הוגש כתב אישום חמור נגד 18 נאשמים ובראשם העבריין יצחק אברג'יל.
10 צפייה בגלריה
התמונה של זאב רוזנשטיין
התמונה של זאב רוזנשטיין
זאב רוזנשטיין
(צילום: ערן יופי כהן)
במסגרת כתב האישום, הואשמו המעורבים בפיגוע הפלילי. בפרקליטות משוכנעים שמי שעומד מאחוריו היה ארגון הפשע של אברג'יל, ושניסיון החיסול הכושל נעשה בהוראתו כחלק מהסכסוך עם רוזנשטיין. אברג'יל מצדו מכחיש. המשפט עדיין נמשך, וקרוב מאוד להכרעה סופית.
חצי שנה קודם לכן, רוזנשטיין ניצל מפיצוץ של עוד מטען חבלה, שהוטמן סמוך למשרדו בגני התערוכה הישנים, סמוך לנמל תל אביב. מאבטח שלו נפגע באורח קשה, יחד עם עוד 10 עוברי אורח. רוזנשטיין עצמו נפגע קל.

כמעט ירו באישה חפה מפשע, ראשון לציון, 2020

באוקטובר האחרון הגיע אלמוני רעול פנים אל שכונת שיכון המזרח בראשון לציון. אישה שיצאה לזרוק זבל כמעט ונורתה על-ידי אותו רעול פנים, אולם מסיבה שאינה ברורה הכדור לא יצא מקנה האקדח – ורעול הפנים נמלט מהמקום.
קרוב לחודש אחר כך, הוגש נגד אותו רעול פנים ונגד נער בן 16 כתב אישום בגין קשירת קשר לפשע, חבלה בכוונה מחמירה, ועוד. השניים ככל הנראה טעו בזיהוי, וכיוונו את הירי לעבר אישה אחרת. התכנון, לפי האישום, היה שהצעיר אמור היה לירות, בעוד הנער יישאר ברכב.

לפי כתב האישום, בשעות הבוקר ב-29 באוקטובר בשנה שעברה, הגיעו השניים ברכב לצומת והחנו את הרכב. האישה, ששכרה יחידת דיור בביתה של אותה אישה שהייתה ככל הנראה היעד, יצאה מהבית. הנאשמים הבחינו בה, ואחד מהם יצא מהרכב כשהוא עוטה לראשו ברדס, כפפות על ידיו והאקדח בידו.
הוא החל לרוץ לעברה, דרך את הנשק והמשיך להתקדם לעברה. בעודו צועק את שם האישה שבה תכנן לירות במקור הוא נעמד מול הקורבן, הושיט את האקדח לעברה, דרך אותו בשנית וניסה לירות – אולם בשל סיבה שאינה ידועה, הכדור לא נפלט. הנאשם דרך את האקדח שוב – ונמלט מהמקום.

קורבנות ומחדלי פענוח במזרח ירושלים

גם במזרח ירושלים פגש הפשע בשנים האחרונות את האזרחים. בשנה שעברה נהרגו חנאן זלום, בת 4, רפיף אל-קראעין, בת 4 גם היא ונאדר סלאימה. כולם נפגעו מירי תועה.
של חנאן זלום רפיף אל-קראעין
חנאן ורפיף, תושבות עיסאוויה, נפגעו מכדורים שירו אלמונים. קרוב משפחתה של קראעין סיפר כי היא נורתה אחרי סעודת האפטאר לשבירת צום הרמדאן. "ישבנו יחד, ופתאום הכדור פגע בה מול כולם. ישר העברנו אותה לבית החולים. לא הייתה בשכונה שום קטטה, עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה מקור הירי", הוא הסביר אז. נאדר סלאימה נורה בכפר א-זעים, ימים לפני נישואי בנו.
באפריל האחרון, נהרגה מרים אל-תקרורי בת ה-21 מירי בזמן ששהתה ליד חלון חדרה בשכונת ואדי ג'וז, גם היא במזרח ירושלים. באותם רגעים התרחשה מחוץ לחלונה של אל-תקרורי קטטה. אמה, עאישה, סיפרה כי הבת פתאום קראה לה, ואמרה: "אמא, אני מרגישה שמשהו חדר לגוף שלי". תוך שניות לאחר מכן, סיפרה האם, התמוטטה הבת. היא פונתה לבית חולים, אולם מותה נקבע שם.
10 צפייה בגלריה
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אל-תקרורי והחלון המחורר
10 צפייה בגלריה
חנאן זלום
חנאן זלום
נאדר סלאימה
עד עתה, אף אחד ממקרי הירי התועה במזרח ירושלים לא פוענח ולא הגיע לכדי כתב אישום.