4 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
החיפושים מתרחבים צפונה
(צילום: דנה קופל)
40 שעות חלפו מאז הפיגוע הרצחני באלעד ובמערכת הביטחון הרחיבו הבוקר (שבת) את החיפושים אחר המחבלים אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר, גם ליישובים ערביים, לוואדי ערה, ומתמקדים בין היתר בקו התפר עם הגדה.
הנחת העבודה בצה"ל ובמשטרה היא שהמחבלים עדיין נמצאים בשטח ישראל, אך קיים גם תרחיש אפשרי שבכל זאת הצליחו להימלט מעבר לקו הירוק שנמצא כ-3 ק"מ מאלעד.

הפיגוע באלעד - כתבות נוספות

גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet כי "ככל שחולפות השעות אנחנו ממקדים יותר מאמץ במישור המודיעיני, למרות שעדיין ממשיכים בסריקות עם כוחות גדולים על הקרקע ומהאוויר". לדבריו, במשטרה "מקווים מאוד להיות אנשי בשורה" כבר היום - וכי אין לו ספק ששני הרוצחים ייתפסו.

במקביל להקפצת הכוחות לחיפושים אחר המחבלים, במשטרה נכנסים כעת לישורת האחרונה של ההכנות להילולה במירון - מה שמחייב מאמץ גדול מבחינת כוחות האבטחה והשמירה על הסדר הציבורי, ולצד קיום הנחיות הבטיחות גם פיקוח על הנכנסים להר בכל רגע נתון.
כוחות הביטחון משתמשים כעת בטכנולוגיות מתקדמות של ניטור ואיתור, לצד כלי טיס וכלבנים - אך נראה שגם ממתינים גם ששני המחבלים יבצעו טעות שתגרום לחשיפתם, כמו תזוזה ממקום מסתור אחד למשנהו, הסתייעות באנשים שאינם מכירים, רכישת מזון או יצירת קשר עם קרוביהם.
4 צפייה בגלריה
סריקות אחר מחבלים שוטרים לוחמי ימ"מ ראש העין
סריקות אחר מחבלים שוטרים לוחמי ימ"מ ראש העין
לוחמי ימ"מ הצטרפו לחיפושים
הפיגוע, נזכיר, אירע ביום חמישי, מוצאי יום העצמאות, בשעה 20:36. שני המחבלים פתחו את מסע ההרג כשרצחו את הנהג אורן בן יפתח, שלפי חקירת המשטרה ושב"כ הסיע אותם לעיר, ומיד כשירדו מהרכב רצחו אותו במכות גרזן.
בהמשך רצו המחבלים לכיוון הגן שסמוך אליו הוקם פארק שעשועים עם גלגל ענק ומתקנים לילדים, שם רצחו את בועז גול ויונתן חבקוק.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
לוחמים מחפשים אחר המחבלים באלעד
(צילום: דנה קופל)
במסלול הבריחה שלהם, סיפרו התושבים, פגשו המחבלים ברכב שבו ישבו שני צעירים לאכול. "הם אכלו טשולנט וזרקו אותו על המחבלים. הם נלחמו בהם", שחזרו התושבים. "זגוגית מנופצת על הרצפה היא העדות לרכב שעמד שם המחבלים לא הצליחו לפצוע את הצעירים – והמשיכו להימלט".