2 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה ב רומא איטליה
בדיקה בדיקת קורונה ב רומא איטליה
ייתכן שהתוצאות שהנבדקים קיבלו לא היו אמינות. בדיקת קורונה באיטליה
(צילום: רויטרס)
הפרקליטות קיבלה את טענות סנגוריו של סגן מנהל מד"א במחוז ירושלים, אבי חובב, וסגרה היום (רביעי) את התיק שהתנהל נגדו. חובב נעצר בחשד להפעלת מערך בלתי חוקי של בדיקות קורונה פיראטיות באזור ירושלים ב-2020.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאבי חובב ומתנדבי מד"א
הארכת מעצר לאבי חובב ומתנדבי מד"א
"עובד ציבור מסור מהמעלה הראשונה". אבי חובב (במרכז התמונה), 2020
(צילום: שלו שלום)
בתחקיר ynet שפורסם בחודש ספטמבר באותה שנה, בשיאה של מגפת הקורונה, נחשפו מתנדבים במד"א שתיאמו בדיקת קורונה "אנונימית", שלא חושפות עם מי בא החולים במגע, תמורת מאות שקלים. לא ניתן היה לדעת אם לאן מועברות הדגימות, ויתכן שהתוצאות שקיבלו הנבדקים אינן אמינות. חובב נחשד אז כי הפעיל כמה מתנדבים במערך הבדיקות, והם ביצעו בדיקות קורונה גם למי שלא ענה על הקריטריונים שהונהגו באותה תקופה.
בחודש אוקטובר 2020 נעצר חובב על ידי ימ"ר הונאה ירושלים, והועלו נגדו חשדות כי הפעיל מערך בלתי חוקי של בדיקות קורונה פיראטיות לטובתו הכלכלית והאישית. בתי המשפט בירושלים - השלום והמחוזי - דחו את בקשת המשטרה להרחיק את חובב מעבודתו במד"א. בחודש דצמבר 2020 הפרקליטות הזמינה אותו לשימוע, ובחודש מאי 2021 נערך השימוע בעניינו, שתוצאותיו התבררו היום.
באי כוחו של חובב, עורכי הדין ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום, מסרו בתגובה לסגירת התיק: "אנחנו מברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו, כי במעשיו של מר חובב, עובד ציבור מסור מן המעלה הראשונה, לא נפל רבב. מר חובב הקים יש מאין את מערך בדיקות הקורונה בעיר ירושלים, ניהל ופיקח על מאות אלפי בדיקות שבוצעו במשך שנה קשה ביותר, והיה שותף מרכזי למאמץ הלאומי למניעת קריסת בתי החולים ומערכות הבריאות בתקופה קשה זו. לאחר שנים של עינוי דין העננה הוסרה באופן מוחלט, ומר חובב יוכל להמשיך ולעסוק בעבודתו הקדושה והמסורה".