בסבב ראיונות נוסף לכלי תקשורת אמריקניים נתניהו שוב התחמק היום (ראשון) מהשאלה שמעסיקה, כך מתברר, גם בכירים בארה"ב: האם יהיו בחירות לאחר המלחמה. "זה מגוחך לדבר על זה", טען נתניהו בריאיון לרשת CNN, בתגובה לקריאתו החריגה של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר ביום חמישי האחרון. "נאומו היה לא הולם, אנחנו לא רפובליקת בננות. הממשלה היחידה שצריך להוריד היא של חמאס בעזה - שרצח יותר מאלף ישראלים", תקף.
נתניהו התעקש - חרף ירידתו העקבית בסקרים מאז 7 באוקטובר, שעליה נשאל בריאיון - כי "רוב הישראלים תומכים בממשלה שלנו ובמדיניות". במשך כשתי דקות הציגה המראיינת לנתניהו נתונים מסקרים בערוצי הטלוויזיה הישראליים שמעידים על תמיכה רחבה ב"בחירות לאחר המלחמה" - ונתניהו סירב להשיב אם יאפשר את קיומן. "את זה העם בישראל יחליט", ציין בתגובה.

3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוול סטריט ג'ורנל על המהפכה המשפטית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוול סטריט ג'ורנל על המהפכה המשפטית
לא מתחייב לקיים בחירות אחרי המלחמה, שוב משווה את עצמו לבוש. נתניהו בריאיון, ארכיון
(צילום: וול סטריט ג'ורנל)
הוא השווה את עצמו, ולא בפעם הראשונה, למנהיגים אמריקניים שהמשיכו לכהן גם אחרי אסונות שקרו במשמרתם ואמר: "אחרי אירועי 11 בספטמבר ישראלים לא קראו לנשיא בוש להתפטר, לא עושים את זה. אתה לא עושה את זה למדינה חברה, לבעלת ברית".
נתניהו התייחס לדבריו של שומר, שזכו לגיבוי מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גם בריאיון לרשת פוקס ניוז. "אי אפשר לכפות עלינו הקדמת בחירות", טען, "ההחלטות שאני מקבל הן לא בשביל הישרדותי האישית אלא למען הישרדות המדינה היהודית". הוא ציין: "אני לא יודע למה הסנאטור שומר אמר את מה שאמר".
יו"ר בית הנבחרים האמריקני לשעבר, ננסי פלוסי, אמרה לאחר הריאיון של נתניהו ב-CNN כי "מוזר שהוא טוען שהנאום של שומר היה התערבות בפוליטיקה הישראלית, אחרי שהתערב בעצמו בצורה בוטה בבחירות בארה"ב". לדבריה, "שומר אוהב את ישראל, והעובדה שהוא נשא נאום כזה אומרת שצריך להקשיב לו. המוניטין של ישראל בסכנה בגלל מה שקורה בעזה. צריך להביס את חמאס, אבל מה יהיה אחר כך?"
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, צ'אק שומר
ג'ו ביידן, צ'אק שומר
תוקף את שומר, שזכה לגיבוי מביידן. "נאום לא הולם"
(צילום: AP Photo/J. Scott Applewhite)
בהמשך לדבריה, במהלך הריאיון הראו לנתניהו קטע שבו נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד גם בבחירות שיתקיימו בהמשך השנה בארה"ב, טוען כי ביידן רוצה לראות את נתניהו עוזב. ראש הממשלה השיב: "אני מקווה שלא אצטרך לעזוב", ואז גם פרגן לטראמפ על הדברים שעשה עבור ישראל במהלך כהונתו כנשיא.
בראיונותיו התייחס נתניהו גם לנושא החטופים, ואמר כי ישראל תמשיך לנסות להשיג עסקה שתביא לשחרורם. "הזמן יגיד, אבל הדרישות המופרכות של חמאס מקשות על העסקה הזאת הרבה יותר. אנחנו נמשיך לנסות, כי אנחנו רוצים את החטופים בחזרה", הבהיר בריאיון ל-CNN.
בפוקס ניוז הוסיף: "הדבר היחיד שיביא את החמאס לשחרר את החטופים זה המשך של הלחץ הצבאי שלנו, ובמקביל צריך להיות לחץ גם מקטאר. יש להם השפעה גדולה על חמאס, וצריכים ללחוץ עליהם שילחצו על חמאס. נותרו עוד ארבעה גדודים ברפיח". נתניהו שוב הבהיר, ברקע "אישור תוכניות הפעולה" לרפיח, כי ישראל תיכנס אליה במוקדם או במאוחר: "כשאומרים לנו לא להיכנס לרפיח, זה כמו להגיד לבעלות הברית במלחמת העולם השנייה 'אל תיכנסו לברלין'. אם לא ניכנס לשם, הם יבצעו שוב את הטבח של 7 באוקטובר. שוב ושוב ושוב. זה לא יקרה".