פעילי ימין מהשומרון מפיצים בימים האחרונים כרזות נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, שבהן נכתב "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה", ו"יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות". זאת, לטענתם, על חולשתו של צה"ל מול אירועי יידויי האבנים של פלסטינים בכפר חווארה, באזור יצהר ויישובי גב ההר.
3 צפייה בגלריה
קמפיין מתנחלים נגד יהודה פוקס
קמפיין מתנחלים נגד יהודה פוקס
כרזת קמפיין המתנחלים נגד האלוף יהודה פוקס
אירועי יידוי האבנים התגברו לאחרונה, כשרק בשבוע שעבר נפצעו בנה של חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) ושני ילדיו שנסעו עמו ברכב. בסוף חודש מרץ נתקלו שלוש צעירות בנות 18 במחסום אבנים באמצע הכביש, בעת שנסעו סמוך ליישוב מעלה לבונה שבבנימין. כמה ימים לפני כן נפצעה באורח קל צופיה לרנר, צעירה בת 26 שהייתה אז בחודש התשיעי להריונה, כשרעולי פנים פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבה סמוך לכפר נעלין שבבנימין.
מנגד, בינואר תועדו צעירים יהודים "חוגגים" את שחרורו מהכלא של חברם, קטין שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר ביתו של פלסטיני, כשהם משליכים אבנים לעבר מכוניות, מנפצים שמשות וחלונות ראווה של חנויות בחווארה. כתוצאה מכך נפתעו שלושה פלסטינים באורח קל ובינוני, ו-17 מהצעירים היהודים נעצרו. בעקבות האירועים עיבה צה"ל את כוחותיו על הציר ובכפר במטרה להרגיע את הרוחות.
3 צפייה בגלריה
קרא לטפל באירועי שריפת מסגדים וסומן על ידי פעילי ימין קיצוני. האלוף (במיל') ניצן אלון
קרא לטפל באירועי שריפת מסגדים וסומן על ידי פעילי ימין קיצוני. האלוף (במיל') ניצן אלון
קרא לטפל באירועי שריפת מסגדים וסומן על ידי פעילי ימין קיצוני. האלוף (במיל') ניצן אלון
(צילום: גיל יוחנן)
זו לא הפעם הראשונה שבה אלוף הפיקוד הופך למטרה במחאה של מתנחלים. האלוף (במיל') ניצן אלון, שכיהן כמפקד פיקוד המרכז בין השנים 2012 ל-2015, היווה מטרה לפעילי הימין הקיצוני עוד טרם כניסתו לתפקיד, כשכיהן כמפקד אוגדת איו"ש. ביולי 2011, עוד טרם כניסתו לתפקיד, תקפו צעירים את רכבו של ניצן בצומת תפוח שבשומרון. בדצמבר של אותה שנה נשא אלון נאום שבו קרא לטפל באירועי שריפות המסגדים, אותם כינה "טרור". נאומו גרר תגובות זועמות והפגנות של פעילי ימין קיצוני מחוץ לביתו, שם קראו לעברו "צורר נאצי".
3 צפייה בגלריה
הכרזות בשומרון
הכרזות בשומרון
הכרזות שנתלו בשומרון נגד האלוף (במיל') תמיר ידעי
(צילום: קומי אורי )
פעילי הימין הקיצוני פתחו בקמפיין גם נגד קודמו של פוקס בתפקיד, האלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד בין 2021-2020. במסגרת הקמפיין נתלו כרזות בהן נכתב "אנחנו לא האויב", על רקע העימותים שהתרחשו בסוף 2020 בין המתנחלים במאחז קומי אורי הסמוך ליצהר לכוחות הביטחון.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב גינה את הכרזות נגד פוקס: "בושה וחרפה. קומץ קיצוני וחסר מעצורים של כפויי טובה בוחר להשתלח כך במפקד בצה"ל, שמוביל את חייליו - שכם אל שכם עם משטרת ישראל ושב"כ - במשימות מורכבות מאוד במאבק נחוש ועיקש נגד הטרור הפלסטיני. אלוף יהודה פוקס מקדיש את חייו כדי להגן על ביטחונה של מדינת ישראל, והוא ראוי להוקרה על כך".