2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
סוף לרמזור. בית ספר במודיעין
(צילום: יריב כץ)
משרד הבריאות ומשרד החינוך הודיעו הערב (חמישי) באופן רשמי על מתווה חדש למערכת החינוך, והוא ייכנס לתוקף כבר מיום ראשון הקרוב, בכפוף לאישור הממשלה וועדת החינוך של הכנסת. השורה התחתונה של ההחלטה, כפי שפורסם ב-ynet: מתווה הרמזור מבוטל, וההתנהלות במערכת החינוך תהיה זהה לנהוג בכל המשק, ללא קשר לצבע הרשות.
במקרה שתלמיד או מורה בכיתה יימצאו חיוביים לקורונה, התלמידים יעברו בדיקת אנטיגן. תלמידים מחוסנים יוכלו לעבור בדיקה ביתית, ואילו לא-מחוסנים ייבדקו באחד ממוקדי הבדיקה. במקרה של תוצאה חיובית הם יידרשו בבידוד של עשרה ימים לפחות וישוחררו רק באישור רופא (תשובה חיובית בבדיקה ביתית תחייב בדיקה מפוקחת לאחר מכן).

במקרה של תשובה שלילית, תלמידים עם חיסון בתוקף יהיו פטורים מבידוד. תלמידים לא מחוסנים יחויבו בבידוד של שבעה ימים.
לפי המתווה החדש בבתי הספר היסודיים יבצעו את בדיקות האנטיגן לתלמידים וצוותי הוראה נאמני הקורונה של כל מוסד. מועד תחילת בדיקות הקורונה בידי נאמני הקורונה טרם נקבע ויימסר בהמשך.
עוד סוכם במסגרת המתווה החדש כי עובדי מערכת החינוך ומבקרים במוסדות חינוך יחויבו בהצגת תו ירוק. עובדי מערכת החינוך יוכלו גם להציג בדיקה שלילית כפי שהיה עד כה. תימשך חובת עטיית המסכה בבתי הספר. מוסדות הלימוד יהיו כפופים להגבלות ההתקהלות הכלליות. רופא מחוזי במשרד הבריאות יהיה מוסמך להורות על סגירת מוסד חינוכי, בהתייעצות עם מנהל המחוז הרלוונטי במשרד החינוך.
2 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
תלמידים מחוסנים יהיו פטורים מבידוד
(צילום: אפי שריר)
מוסדות להשכלה גבוהה ימשיכו לפעול תחת התו הירוק, וסטודנטים לא מחוסנים יורשו לבצע בדיקת אנטיגן אחת ל-84 שעות. המתווים המיוחדים לפעילות חינוך בלתי פורמלי וחוגים, לפנימיות והמתווה לטיולים עם לינה - בוטלו.
המתווה החינוך החדש יחול על כל מוסדות החינוך: כל גני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים, תיכונים המוסדות להשכלה גבוהה וההכשרה המקצועית, החינוך הבלתי פורמלי ופנימיות.
עד השבוע קבע מתווה הרמזור כי ביישובים כתומים ואדומים ילמדו בכיתה רק אם לפחות 70% מהתלמידים מחוסנים. המתווה כבר בוטל לגבי יישובים כתומים, וכעת הוא מתבטל גם ביישובים האדומים.
בשיחה עם ynet אתמול אמרה שרת החינוך יעפת שאשא ביטון כי ביטול הרמזור ימנע מ-6,000 כיתות ברשויות אדומות ללמוד בזום - והם ימשיכו להגיע לבתי הספר ויוכלו ללמוד באופן פרונטלי. היא אמרה כי נאבקה לאורך השבוע לבטל את המתווה, במטרה לאפשר שגרת למידה רצופה ככל האפשר.