3 צפייה בגלריה
זירת הרצח באום אל פחם
זירת הרצח באום אל פחם
זירת הרצח של נידאל אגבאריה באום אל-פחם
(צילום: עידו ארז)
המפכ"ל לשעבר אסף חפץ התייחס היום (שלישי9 לדבריו החריפים של כתב ynet חסן שעלאן על התנהלות המשטרה בעקבות רצח העיתונאי מאום אל-פחם נידאל אגבריה, ודחה את הטענה שהמשטרה צריכה לעסוק בהרתעת עבריינים.
שעלאן, שהתמודד גם הוא עם איומים מצד עבריינים על רקע עבודתו העיתונאית, הטיח שלשום בשוטרים בזירת הרצח: "כמה אנשים נרצחו באום אל פחם? עד מתי? גם אם ירצחו אותי ואני לא אופתע, המשפחה שלי גם לא תופתע מזה. נמאס לנו". בריאיון לתוכנית "הפליליסט" ב-ynet radio אמר חפץ: "הוא מאשים את המשטרה? בראש ובראשונה החברה הערבית אשמה בכך".
3 צפייה בגלריה
"החברה הערבית מייצרת עבריינות בכמות גדולה". המפכ"ל לשעבר חפץ
"החברה הערבית מייצרת עבריינות בכמות גדולה". המפכ"ל לשעבר חפץ
"החברה הערבית מייצרת עבריינות בכמות גדולה". המפכ"ל לשעבר חפץ
(צילום: דנה צימרמן)
חפץ הוסיף כי "בשנתיים האחרונות המשטרה מטפלת יותר בפשיעה בחברה הערבית, אבל האשמה המרכזית היא במנהיגות של החברה הערבית ובתת-תרבות של הרצח". לדברי המפכ"ל לשעבר, "המשטרה לא נכשלה בשום דבר, אם אתה חושב שהיא אמורה להרתיע עבריינים אתה חי באשליות. אתה צריך ליצור מצב שהחברה מייצרת פחות עבריינות. החברה הערבית מייצרת עבריינות בכמות גדולה, אבל אני לא פוטר את הממשלה מהעניין".
אולי המשטרה לבד לא מסוגלת והיא צריכה את השב"כ והצבא? "גם הם לא יעזרו. השאלה היא איך אתה יוצר מצב שפחות מהילדים שנולדו היום יהפכו להיות עבריינים? זו בעיה חברתית ולא משטרתית. ברגע שאתה יוצר חברה שיש בה הרבה עבריינות, המשטרה מתקשה מאוד לפעול שם ולפתור את הבעיות".
אגבאריה, עיתונאי באתר "בלדתנא", נורה למוות בעת שהיה ברכב באום אל פחם. לפי החשד, היעד היה אחיו. שעלאן אמר אתמול ב-ynet radio ואמר כי "הוא היה מאוים אבל חף מפשע, רצחו אותו כדי לפגוע במשפחה שלו, כדי שהכאב יהיה יותר עמוק. אי אפשר לעבור על זה בשתיקה, אין דבר כזה שירצחו מישהו חף מפשע".
אמש, מנאר חג'אג' ובתה חדרה בת ה-14 נרצחו ביריות מתחת לבניין מגוריהן בלוד כשחזרו מקניות בסופרמרקט. אחותה התאומה של הנערה שנרצחה, מרים, פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. איש לא נעצר והמשטרה פתחה בסריקות אחר היורים. במקביל, בטייבה התנפלו חמושים על אמבולנס שניסה לפנות אדם שנורה - וחטפו את הפצוע.
3 צפייה בגלריה
נידאל אגבריה
נידאל אגבריה
"הוא היה מאוים והגיע כל יום למשטרה". אגבאריה
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.