נהג הרכב של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יזומן היום (רביעי) לחקירה תחת אזהרה על-ידי בוחני תאונות הדרכים של משטרת מחוז המרכז. בסיומה של החקירה קצין משטרה יערוך שימוע לנהג, משה אייכנשטיין, כדי להחליט אם לשלול לו את הרישיון ל-60 ימים. נכון להיום רישיונו עדיין לא נשלל אחרי התאונה.
אתמול חוקרי תאונות הדרכים של משטרת מחוז המרכז, שכבר גבו עדויות מכל מי שלא נפצע בתאונה ברמלה, הגיעו לבית החולים תל השומר שם גבו עדות מהנהג עידן דומטוב ברבר בן ה-23 מרמלה שנפצע בתאונה ועבר ניתוח. החוקרים יגבו גם עדות פתוחה מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שישב מאחור יחד עם בתו ושניהם לא היו חגורים בחגורות בטיחות. בן גביר עצמו היה מאושפז במשך יומיים, ושוחרר רק ביום ראשון בבוקר מבית החולים.

השאלה הגדולה שיצטרכו חוקרי התאונה לענות עליה היא אם ניתנה הוראה של נסיעה מבצעית שדורשת חציה באור אדום. בנוסף, תיבדק השאלה מי נתן את ההוראה ל"נסיעה מבצעית" או שהנהג החליט זאת על דעת עצמו. בכל מקרה גם בנסיעה מבצעית חלה חובת זהירות על נהג הרכב לנקוט בכל כללי הזהירות. "נהגים שמגיעים לצומת וחוצים בירוק לא יודעים שהרכב שנכנס באדום לצומת ומפתיע אותם נמצא בנסיעה מבצעית", אומר גורם המקורב לחקירה שמתנהלת על-ידי בכירי בוחני תאונות הדרכים במשטרת מחוז המרכז.
גורמים בלשכת השר בן גביר אמרו מספר שעות אחרי התאונה כי הוא מאוים בדרגה מאוד גבוהה ובשל שיקולי אבטחה הוחלט על נסיעה מבצעית שבמהלכה הנהג חצה באור אדום. בהקשר זה גבו עדות מגורמים בשב"כ כדי לעמוד על נהלי האבטחה והנסיעה המבצעית ושל אנשי האבטחה שליוו את בן גביר ביום הפיגוע ברמלה.
2 צפייה בגלריה
המפכ"ל בזירת ה תאונה של רכבו של איתמר בן גביר סמוך לזירת הפיגוע ברמלה
המפכ"ל בזירת ה תאונה של רכבו של איתמר בן גביר סמוך לזירת הפיגוע ברמלה
זירת התאונה. נסיבות התאונה ייבדקו
(צילום: שמוליק דודפור)
2 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
בן גביר והפצוע בתאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בחקירה היום סיפר עידן שנפצע שהוא עדיין סובל מכאבים בשל הפציעה ברגל באזור הקרסול ולפי סנגורו עו"ד ראפת אסדי "הוא יעבור עוד ניתוח. הוא חושב על הפרנסה שלו ועל איך לחזור לעבודה כספר שעומד כל היום על הרגליים". בעדותו הוא סיפר כי "הגעתי לצומת המשכתי בנסיעה ישרה באור ירוק כשחציתי את קו הצומת התנגש בי רכב שנכנס לצומת באור אדום. ראיתי אותו פעם ראשונה רק ברגע הפגיעה".
עו"ד אסדי מספר כי הנהג שכב כמעט 20 דקות פצוע בכביש. "אף אחד לא ניגש אליו, כל אנשי מד"א רצו לחלץ את בן גביר. כשבאו אליו שומרי הראש הם שלפו לעברו אקדחים כי חשבו שהוא ערבי עד ששלף שרשרת מגן דוד ואמר 'אני יהודי'. מרשי, כפי שראו כולם, אינו אחראי להתרחשות התאונה. הוא עדיין מאושפז בבית החולים וסובל מחבלות בכל חלקי גופו ואף עבר ניתוח מורכב ברגל ימין ואמור לעבור ניתוח נוסף בהמשך. היום המשטרה גבתה ממנו עדות וכנראה שהיא תחקור את הצד השני תחת אזהרה. אני מאמין שהמשטרה תעשה את העבודה שלה ללא משוא פנים כפי שהיא נוהגת לעשות בתיקי חקירה אחרים".
פורסם לראשונה: 22:54, 30.04.24