לין פאר, אחת מ-26 הנשים שהתלוננו במשטרה כי שי אביטל הטריד או תקף אותן מינית, מקווה שהמשטרה לא תיענה לדרישותיו של סוכן הדוגמניות שעדיין לא התייצב לחקירה. "כשהדבר הזה פורסם העליתי פוסט באינסטגרם וכתבתי שאני בהלם, לא היו לי מילים. אין לך גבול? עשית מה שעשית ואתה גם מציב תנאים? בשום מצב זה לא נשמע הגיוני", אמרה היום (ב') פאר בריאיון לאולפן ynet.
אחרי שנגבו העדויות נגד אביטל, הוצא נגדו צו מעצר שימומש בנמל התעופה בן גוריון מיד לאחר חזרתו לארץ מהונגריה. בתגובה לכך שלחו עורכי דינו של אביטל מכתב למשטרה, וביקשו לאפשר להם להיפגש איתו לפני שיועבר לחקירה. עו"ד ששי גז, אחד מפרקליטיו של אביטל, אף ביקש במכתב לבחון לשחרר אותו בערבות במקום לבקש את הארכת מעצרו.
2 צפייה בגלריה
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
לין פאר בעת הגשת התלונה נגד אביטל
(צילום: שאול גולן)
"אחרי חופשה שכביכול בילית ועשית עם עצמך איזה חשבון נפש או שיעורי בית, אני קוראת נכון את מה שאתה דורש?", אמרה פאר שנחשפה בפנים גלויות וסיפרה שאביטל ניצל אותה מינית. "אני לא חושבת שהמשטרה תיענה לדרישות שלו, אני מאוד מקווה שלא. כמו שידוע, המשטרה פועלת לפי מה שנראה לה. הפתרון היחידה לצאת מהסיטואציה הזאת הוא להוציא אותו באזיקים ולקחת אותו משם באזיקים לכלא, כי אחרת אני לא חושב שמשהו ייפתר בזמן הקרוב. הוא יודע את רמות האשמה שיש עליו".
- את בקשר עם מתלוננות אחרות? "אני בקשר עם אחת מהן, זו מישהי שבזכותה גם התלוננתי. אני לא בקשר עם האחרות, אבל מסתבר שכן יש משהו שמקשר בינינו".
- את פוחדת שהוא יימלט מהדין? "הוא ידע מתי לטוס, הוא הבין שעולים עליו ופשוט ברח. הוא לא חזר ונראה לי שהוא כן יימלט. אני לא מפחדת ולא חוששת, מה שאמור לקרות יקרה. אין מה לעשות, זה לא בשליטתנו ואני גם לא חושבת שזה גם ככה בשליטת המשטרה".
2 צפייה בגלריה
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
אביטל. "הוא יודע את רמות האשמה שיש עליו"
(צילום: אבי חי)
- ואם הוא יגיע, את ערוכה לקרב מולו? "לא רק שאני מוכנה לזה, אני כבר חולמת על זה. מדינה שלמה ראתה מי זאת לין פאר, במחשבות שלי זה לא קל. אני יודעת את האמת ואני יודעת שהסיפור הוא קשה וטראומתי ואני לא לבד. יש מאחוריי גם את העורך דין שלי. גם אם הוא (אביטל) ינסה להוריד אותנו ולהשפיל אותנו כמו שאני בטוחה שהוא עושה דרך הרשתות החברתיות על מנת להשתיק אותנו, זה לא יצליח לו. אין מה לעשות, זו מלחמה".
במשטרה אמרו בתגובה למכתב הדרישות של אביטל: "קיים צו מעצר נגד החשוד ולפיכך הוא ייעצר לחקירה על פי דין עם נחיתתו בארץ. כלל זכויותיו, לרבות היוועצות עם עורך דין, ימומשו כמקובל".