ל' בת ה-14 הותקפה בנוף הגליל בעודה מחוסרת הכרה על הרצפה. בשיחה עם ynet היא שחזרה: "זה התחיל כמשחק והפך למשהו מאוד אגרסיבי וברוטלי, הילדה שתקפה אותי הייתה חברה שלי. מעכשיו כבר לא, אני לא רוצה איתה קשר". לדבריה, "זה התחיל במשחק של חניקות ופתאום זה הגיע למצב של בעיטות חזקות - והתעלפתי לכמה שניות. אני לא יודעת כמה. כמעט איבדתי את החיים".

לאחר זמן מה סיפרה לאביה על התקרית: "אני לא רוצה שיעשו לה (לחשודה בת ה-12 - י"מ) כלום, אני רק רוצה שאף ילד או ילדה לא יעברו את הסיוט הזה, זו המטרה שלי. שאף אחד לא יעבור כזה סיוט". אביה של הנערה שוחח אף הוא עם ynet וסיפר על התחושות הקשות המלוות אותו בעקבות התקרית - לאחר שצפה בתיעוד. "נהיה לי שחור בעיניים", אמר.
הוא הוסיף: "זה סרטון מטורף ומזעזע. גיליתי את זה שלשום, אחרי שכמה נערים חיפשו את הבת שלי אצל הסבים בעיר. הבת שלי לא ירדה אליהם, אחותי אמרה להם שהיא לא במצב לדבר. הילדה הראתה לי את הסרטון אחרי שילדים שלחו לה אותו, ממש זוועה. הסרטון רץ בקבוצות ילדים, וככה הגיע אליה. אחרי שראיתי אותו אמרתי רק תודה לאל שהיא נשארה בחיים".

המשטרה עצרה את החשודה בעקבות התיעוד המצולם, שהופץ כאמור ברשתות החברתיות. סגן-ניצב גיל משולם, מפקד משטרת נוף הגליל, אמר מוקדם יותר כי "החשודה צעירה מהקורבן בשנתיים. היא בגיל אחריות פלילית מלאה, ונבדק חשד לעוד מקרי אלימות קשים ואכזריים מצד החשודה. החשודה קושרת את עצמה". הוא ציין: "התחושה שלנו שהיו עוד כמה ילדים שצילמו את האירוע והפיצו אותו. הם התייחסו לאלימות האכזרית כמו להצגה". הנערה שהותקפה, כך אמר סנ"צ משולם, "הייתה בהלם כשהשוטרים הגיעו אליה, ולא הגישה תלונה".
מדובר במקרה המתווסף לסדרת אירועים אלימים בין בני נוער שאירעו לאחרונה. לפני כמה ימים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ארבעה נערים בני 17-16 בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות - לאחר שתיעדו את עצמם מכים נער בן 15 בגינה ציבורית בפתח תקווה.
הסרטון שתיעד את התקרית חולל סערה, ובהמשך התברר כי הוא קשור לסרטון אחר - שבו נראה נער מופל לרצפה באיומי אקדח. בגין הסרטון הזה צפוי כתב אישום נוסף בפרשה. גם נגד הקורבן, ששוחרר למעצר בית ביום חמישי, יוגש כתב אישום בקרוב - על חלקו באירוע האחר.
בשבוע שעבר התרחש אירוע אלימות חמור נוסף בתיכון החדש "בית אליעזר" בחדרה, שבמסגרתו חבורה של תלמידים הכתה תלמיד אחר. באירוע שהתיעוד שלו רץ ברשתות, נראתה חבורת התלמידים מכה את התלמיד באכזריות, ומשליכה עליו חפצים. האירוע התרחש בכיתה, בזמן שצפו בו תלמידים נוספים. חלקם ביקשו מהתוקפים לעצור - וציינו כי התלמיד המותקף מדמם. עם זאת, האלימות נמשכה עוד כמה שניות עד שפסקה לגמרי.
עורך הדין דוד קליינמן, המייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את החשודה בת ה-12, מסר: "בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרור הילדה למעצר בית של חמישה ימים, תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה שפגעה בזכויותיה ומנעה מאמה להיות נוכחת בחקירה. בית המשפט אף ציין שהיה ניתן להשלים את החקירה גם ללא מעצרה. אנו מצפים ממשטרת ישראל להקפיד על זכויות של חשודים ובמיוחד כשמדובר בילדה בת 12 על גבול האחריות הפלילית שהחקירה והמעצר הם טראומתיים עבורה".
פורסם לראשונה: 16:51, 21.09.23