2 צפייה בגלריה
רבני הארץ הטובה
רבני הארץ הטובה
פורום "רבני הארץ הטובה"
(צילום: חיים טיוטו)
פרסום ראשון: לקראת הדיונים בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות ואי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ועל רקע החשש ממשבר חוקתי, יצאו היום (רביעי) רבנים בכירים בקריאה מרומזת לממשלה שלא לציית לפסיקת בית המשפט העליון במקרה שבו יחליט להתערב בעבודתה ובעבודת הכנסת.
"הסמכות היחידה במדינה היא של הרוב, כפי שהוא בא לידי ביטוי בבחירות, בכנסת ובממשלה. אין שום סמכות ממלכתית אחרת מעליהם", כתבו בגילוי דעת פורום "רבני הארץ הטובה", שחבריו מזוהים כהנהגה הרוחנית של מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית.
תחת הכותרת "ערכי היסוד של מדינת ישראל", כתבו הרבנים: "מדינת ישראל התמודדה עם מדינות אויב רבות שאיימו עלינו לכלותינו, ובעזרת השם ניצלנו מהם וניצחנו בחסדי ה' עלינו". הם ציינו: "המדינה התמודדה גם עם אתגרי פנים מורכבים, דתיים וחברתיים. בזכות ההכרה של כולנו כי הולכים אחרי הרוב, תוך התחשבות במיעוט, צלחה המדינה גם את המשברים הללו. עכשיו נראית לפנינו מחלוקת לאומית חברתית. המדינה יקרה לנו מאוד. יש בה קיום של מצוות התורה והגשמת חלום הדורות. חשוב לכולנו לשמור עליה ועל המרקם העדין שלה".
2 צפייה בגלריה
מכתב רבנים
מכתב רבנים
מכתב הרבנים
בין החותמים על המכתב: הרב יעקב אריאל - לשעבר רבה של רמת גן, חתן פרס ישראל ומי שנחשב ליורשו של הרב חיים דרוקמן כמנהיג הבכיר של הציונות הדתית; הרב שמואל אליהו - רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית; הרב דב ליאור - פטרונם הרוחני של מפלגת עוצמה יהודית; הרב אליקים לבנון - רב השומרון; הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב היוקרתית הנחשבת לספינת הדגל של הציונות הדתית, וחבר מועצת הרבנות; הרב אריה שטרן - רב העיר ירושלים; והרב זלמן מלמד - רבה של בית אל וראש הישיבה במקום.
הרבנים סיכמו בקריאה לאזרחי המדינה "לנהוג באחריות, ולהשתדל להגיע להסכמה המאפשרת לכל אחד לנהל את אורח חייו ללא כל כפייה, ובהתאם לערכי עם ישראל לדורותיו".
בג"ץ סירב לדחות את הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, והכריע אתמול כי הוא ייערך סופית בעוד שבוע בדיוק - ב-12 בספטמבר. מנגד, שלשום הסכים בג"ץ לדחות דיון משמעותי בנוגע לעתירות על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ברקע עמדתה הנחרצת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שלפיה יש לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כבר עתה. בג"ץ ידון בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה, שהוגשו על ידי יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון, ב-19 בספטמבר.