35 רקטות למירון בשני מטחים תוך דקות ספורות (בתגובה לתקיפה בדרום לבנון שבה נהרגו חמישה בני אדם, בהם לפחות שלושה אנשי חיזבאללה). רצף אזעקות ברחבי אצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס (שאחר כך יתבררו כאזעקות שווא).
ימי הקרב בצפון לא מפסיקים, למרות שסבלנות התושבים פוקעת - ועל אף האמירות החוזרות ונשנות של הבכירים בישראל, ובעיקר של שר הביטחון יואב גלנט.


מזל גנץ מכפר שמאי שהתה במירון בזמן האזעקות הבוקר (ראשון), באזורים שמהם לא פונו תושבים. "אי אפשר להתרגל לדבר כזה, זה ממש בעוצמה שאני כל הזמן נכנסת לפאניקה", אמרה ל-ynet. היא אמרה כי נופשים לא מגיעים לצימרים שבבעלותה: "הם שואלים - מה עושים אם תהיה אזעקה? זה דיני נפשות, אני לא יכולה לקחת סיכון".
"בעלי הוא ממייסדי כפר שמאי. יש לנו לול ואי אפשר לעזוב את המקום הזה, זה הפרנסה שלנו", הוסיפה. "בעלי נכה, הוא חצי משותק וזו התרפיה שלו, זה החיים שלו. לצאת מפה הוא לא מוכן. ולצערי הרב זה כבר הולך ומתגבר".

ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר דרש מהממשלה: "אנחנו צריכים להיערך לתרחיש הייחוס האמיתי והמשמעותי כרגע שזה ירי הטילים, ולצערי אנחנו לא שם. יש פער גדול מאוד של מיגון, גם במוסדות חינוך. יש כאן מבוגרים וקשישים ללא ממ"דים, ללא יכולת להגיע למקלט.
הוא הביע תקווה "שבסופו של דבר צה"ל כוח רדואן יורחק מעבר לליטני וכמובן יפגעו ביכולות של החיזבאללה ולאחר שזה ייפסק, על כל ירי כזה או אחר צה"ל יגיב בצורה מאוד תקיפה". ובשעה שחיזבאללה ממשיך לירות לעבר הצפון - בצה"ל ממשיכים בניסיונות לוחמה פסיכולוגית. בהודעה חריגה מצידו של דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי נכתב כי לבנונים מוזמנים לפנות למוסד ל"שיפור מצבם".
לטענת אדרעי, לאחרונה קיבל הודעות רבות מאזרחים לבנונים - חלקם שהזדהו כפעילי חיזבאללה. הם, לדבריו, הביעו את חששם שחיזבאללה ייקח את לבנון לעבר גורל הדומה לעזה וביקשו ליצור קשר עם גורמים ישראלים. "לצערי, כמו שציינתי כבר, איני הגורם לפניות כאלה ואיני יכול לתת פתרונות ישירים, אבל אני יכול להפנות אתכם לדף הפייסבוק של המוסד. באמצעותו אולי תמצאו את הדרך הטובה ביותר לשפר מצבכם", כתב אדרעי. "אני מבין את רצונכם למצב טוב יותר עבור המדינה שלכם ואני מאחל לכם עתיד וחיים טובים יותר" הוסיף.
בינתיים, למרות התקוות, כוח רדואן לא הורחק, הירי נמשך כל העת - למרות האיומים של גלנט, וגם מצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שלא היסס להשמיע קולות תוקפניים נגד ארגון הטרור הלבנוני. הנה מקבץ מאותם איומים של גלנט, מתחילת המלחמה ועד היום:
4/11, בהערכת מצב במפקדת אוגדה 146: "אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".



11/11, בהערכת מצב בעוצבת הגליל: "טייסינו יושבים בקוקפיט, החרטומים מכוונים צפונה".
6/12, בשיחה עם ראשי רשויות ולוחמי מילואים: "כל בן אדם בלבנון יכול לקחת את המפה, את התצלום אוויר של עזה, לשים אותו על התצלום אוויר של ביירות ולשאול את עצמו אם זה מה שהוא רוצה שיקרה שם. אנחנו לא רוצים מלחמה, אך אם נגיע למצב שאנחנו צריכים לבסס פה ביטחון אנחנו לא נהסס".


17/12, בהערכת מצב במטולה: "אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש - אנחנו לא מייחלים לזה, אך לא נאפשר את פינוי תושבי הצפון לתקופה ארוכה מדי".
5/1, בביקור בפיקוד צפון: "ישראל מעדיפה הסדר מדיני, אך מתקרבת הנקודה שבה שעון החול יתהפך".
4/2, בביקור בבסיס חיל האוויר בתל נוף: "כל תקיפה בלבנון מקדמת אותנו בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון. עדיין לא הפעלנו את כל יכולותינו המיוחדות, חרטומי המטוסים מופנים צפונה".


13/2, בשיחה עם לוחמי גולני: "אתם תתייצבו בגבול הצפון, והמציאות הוכיחה שאם נידרש אתם תוכלו להגיע לכל מקום - גם בלבנון".
15/2, בכינוס ועדת המוכנות לשעת חירום: "עלינו נגד חיזבאללה רמה אחת מתוך עשר שאנחנו יכולים".

5/3, בשיחה עם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין: "מחויבים למאמצים המדיניים להגעה להסכם, אך התוקפנות של חיזבאללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה באשר לפעולתנו הצבאית בלבנון".
5/3, בביקור ביחידת מורן של התותחנים בצפון: "חיזבאללה מדרדר את המצב ומביא אותנו לקראת נקודת החלטה".
גלנט, כפי שפורסם בחודש אוקטובר, הציע לצאת למתקפת מנע על חיזבאללה עוד לפני תגובה לטבח 7 באוקטובר שביצע חמאס. גלנט, כפי שדווח, סבר שחיזבאללה "מהווה איום גדול יותר מחמאס", אך ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מתמיכה במתקפת מנע על חיזבאללה, גם בצל לחץ אמריקני. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לקבינט המלחמה כי טמונות סכנות במלחמה דו-חזיתית.