השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מודר היום (ראשון) פעם נוספת מהתייעצות ביטחונית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא במקרה. אל הדיון הגיעו בין השאר שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, אלופי המטה הכללי ועוד - אך יו"ר עוצמה יהודית לא הוזמן אליה, חרף תפקידו.
2 צפייה בגלריה
בן גביר מודר מדיון ביטחוני, שוב. "ישיבות איתו נראות כמו משחק ילדים"
בן גביר מודר מדיון ביטחוני, שוב. "ישיבות איתו נראות כמו משחק ילדים"
בן גביר מודר מדיון ביטחוני, שוב. "ישיבות איתו נראות כמו משחק ילדים"
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool, אלעד גרשגורן)
זו לא הפעם הראשונה שבן גביר ממודר מישיבות אלה - כשבעבר אף הואשם בהדלפות מהן. כך למשל, הוסתרו מבן גביר חבר הקבינט לא אחת מבצעים של צה"ל מחשש שיחשוף אותם מבעוד מועד. הוא הואשם לא אחת בהעלאת הצעות פופוליסטיות, והתעמת עם השר יואב גלנט על רקע תגובת הצבא לטרור ביהודה ושומרון.
גורם בסביבתו של ראש הממשלה טען כי בן גביר נוטה להעלות הצעות שמסבכות את ישראל בעולם. לדבריו, "הוא מגיע לישיבות וכל הזמן חותר לסיכולים ממוקדים, איסור על הכנסת פועלים מעזה וסגרים משונים על כל מיני כפרים וערים בגדה. הוא לא מבין שעם מדיניות כזו ראש הממשלה לא יכול לטוס לשום מקום - ובטח לא לזכות בקבלות פנים ברחבי העולם". גורם בליכוד הוסיף בפשטות כי "ישיבות ביטחוניות שבהן נוכח איתמר בן גביר נראות כמו משחק ילדים".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט פגישה עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס ב ברלין
שר הביטחון יואב גלנט פגישה עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס ב ברלין
גלנט צינן את הדהירה להסכם עם סעודיה, צה"ל הודר מהמגעים
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)
ישיבות ביטחוניות תכופות התקיימו בחודש האחרון לקראת חגי תשרי, שכבר בעיצומם, מחשש להסלמה במהלכם. הישיבה היום גם מתקיימת בצל המגעים לחתימה על הסכם היסטורי בין ישראל לסעודיה, שעל השולחן נמצאת האפשרות לגרעין סעודי - עד לפני כשבוע וחצי, יש לציין, צה"ל הודר מההסכם שנרקם בתיווך אמריקני - ולא התבקש לחוות את עמדתו בנושא.
בביקורו בברלין התייחס שר הביטחון גלנט למגעים ואמר כי "שלום עם סעודיה זה דבר מבורך לישראל, אבל יחד עם זה נעשה כל מאמץ לגדר את הסיכונים ולוודא שאנו פועלים בכיוון נכון ואחראי. צה"ל והמוסד בוחנים את סוגיית הגרעין הסעודי". שר הביטחון גם יצא נגד הסרת אמברגו הנשק נגד איראן - שתוקפו צפוי לפוג בעוד כשבועיים וחצי, ב-18 באוקטובר. "אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש - המל"טים האיראניים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם הם רק הפרומו למה שנראה".
לדברי גלנט, "לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים מתקדמים, לצד המירוץ להשגת נשק גרעיני צבאי". הוא הוסיף כי "למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות".