1 צפייה בגלריה
מגילת העצמאות על בניין עיריית תל אביב
מגילת העצמאות על בניין עיריית תל אביב
מגילת העצמאות על בניין עיריית תל אביב
(צילום: אילן ספרא)
עיריית תל-אביב-יפו תלתה הבוקר (יום שני) שלט ענק של מגילת העצמאות לאורך בניין העירייה. בהודעה שפרסמה העירייה נמסר כי הדבר נעשה "לנוכח הלך הרוח בתקופה האחרונה במדינה". הכוונה היא להתבטאויות השונות של חברי כנסת מטעם הקואליציה העתידית - ובראשם ככל הנראה אבי מעוז, שקרא "לבטל את מצעד התועבה הזנותי בירושלים" וקיבל סמכויות שהיו שייכות עד כה למשרד החינוך, דבר שקומם נגדו ראשי עיריות ברחבי הארץ.
מהעירייה נמסר כי בהמשך היום ייתלה שלט בכניסה לבניין העירייה, עם ציטוט מתוך מגילת העצמאות: "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".
השלט, באורך 36 מטר וברוחב 10 מטר, נתלה בחזית המזרחית לכיוון רחוב אבן גבירול - וכמעט לכל אורכו של בניין העירייה. לדברי ראש העיר רון חולדאי, "ההכרזה על הקמת מדינת ישראל התקיימה במוזיאון תל אביב, ביתו לשעבר של ראש העיר הראשון מאיר דיזנגוף. מגילת העצמאות קיבעה את יסודות החירות, הצדק והשלום. הבוקר תלינו את מגילת העצמאות על קיר בניין העירייה. עכשיו, יותר מתמיד חובה לזכור את ערכיה".

לאחרונה טען ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד כי הממשלה העתידית לא מאמינה בערכיה של מגילת העצמאות. לפיד, שדיבר באזכרה של דוד בן גוריון, טען כי "זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת. הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא - אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק".
מנגד, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הדף את הביקורת על אופיה של הקואליציה העתידית, טען כי "נבואות הזעם לא יתגשמו" והבהיר שיהיה אחראי והכול ייעשה בתיאום עמו. כך למשל, בכל הנוגע לסמכויותיו של מעוז, הבטיח נתניהו כי ישגיח על מעשיו ביחידה האחראית על תוכניות ושותפויות במשרד החינוך.