אחרי הלילה המתוח בדרום שכלל אזעקות נוספות ותקיפה נרחבת ברצועת עזה, גם הבוקר (חמישי) נרשמו עימותים בהר הבית, וצעירים פלסטינים התבצרו במסגד אל-אקצא וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון והמבקרים היהודים שהגיעו למקום. במקביל, שוטרי מג"ב פיזרו בכוח קבוצת מתפללות שניסו להתבצר ברחבת הר הבית. לא ידוע על נפגעים ישראלים.
במשטרה אמרו כי בדומה לימים האחרונים, גם הבוקר עם סיום תפילת הבוקר החלו "עשרות פורעיי חוק ורעולי פנים להפר את הסדר תוך אלימות קשה". לפי המשטרה, המתפרעים נכנסו למסגד לפנות בוקר, סגרו את הדלתות, החלו ליידות אבנים ומתבצרים במבנה עד עכשיו.
2 צפייה בגלריה
 צעירים יורים זיקוקים מתוך מסגד אל אקצא לעבר כוחות הביטחון
 צעירים יורים זיקוקים מתוך מסגד אל אקצא לעבר כוחות הביטחון
המהומות בהר הבית
(צילום: אלקסטל)
"בעוד השוטרים מאפשרים לציבור את חופש הפולחן כל העת, הבוקר אותם פורעי חוק שוב יידו מתוכו זיקוקין בנוסף לאבנים, כולל מתוך המסגד", אמרו במשטרה וציינו כי ברשתות החברתיות הופצו פרסומים כוזבים, מסיתים ומטעים על ההתחרשויות בהר הבית כדי להסלים את המצב עוד יותר.
בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אותת הבוקר על הצבת משוואה חדשה של חמאס מול ישראל בכל הנוגע למסגד. לדבריו, חמאס יראה מעתה גם בכניסה של יהודים למתחם ההר כעילה להסלמה. "אני אומר לישראל שאם היא חושבת שהפריצה לאל-אקצא תשנה את זהותו האיסלאמית היא הוזה", אמר הנייה. "מה שהמתנחלים עושים במסגד ידחוף בכל המישורים לסכסוך, לעימות. כמו שגרמנו לתבוסה בנוגע למה שמכונה 'צעדת הדגלים', כך נביס את מדיניות הפריצות. אנחנו עדיין בתחילת המערכה".

המתיחות הביטחונית - כתבות נוספות

אתמול התקיימה במטה שב"כ הערכת מצב משותפת לראשי ארגוני הביטחון, בהשתתפות הרמטכ"ל וסגנו, ראש שב"כ וסגנו, סגן המפכ"ל ונציגים נוספים מהמשטרה ומפורום המטכ"ל ומטה שב"כ. נמסר כי "הפורום דן בשיתופי הפעולה הבין ארגוניים, אתגרי התקופה, והמענה של מערכת הביטחון לשמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל בתקופה זו".
בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד שוחח הלילה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זייד ושוחחו על קידום הסובלנות הדתית והשלום בין ישראלים לערבים במזרח התיכון. מלשכתו של לפיד נמסר כי בן זייד הביע הערכה לצעדים שנוקטת ישראל להרגעת הרוחות ו"הביע הבנה לקשיים שעמם מתמודדת ישראל בשטח". עוד צוין כי השניים דנו בהתמודדות עם המידע הכוזב שמופץ נגד ישראל בעולם ואיחלו אחד לשני חג שמח לרגל החג השני של פסח והרמדאן.
2 צפייה בגלריה
איסמאעיל הנייה
איסמאעיל הנייה
"כניסת ישראלים להר הבית - עילה להסלמה". הנייה
בדומה לכוננות טרם ליל הסדר בשבוע שעבר, גם אל החג השני נכנסת ישראל במתיחות ביטחונית בגזרות השונות. דובר צה"ל הודיע כי לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה, החל מהיום בשעה 17:00 ועד שבת.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ציין כי נהלי יציאת פלסטינים ותושבי יהודה ושומרון לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, בהתאם לצעדים שאושרו בתחילת חודש הרמדאן על ידי שר הביטחון בני גנץ. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
בתוך כך, דובר צה"ל ציין כי במשך כל החג ממשיכות העבודות ההנדסיות לחיזוק המכשול בתפר, ותגבור כוחות לוחמים והאמצעים הטכנולוגיים לאורכו.
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה