חיל האוויר חשף בצהריים (יום ה') תיעוד של יירוט שני הטילים שנורו שלשום לעבר ישראל מכיוון תימן – האחד טיל שיוט שפוצץ על-ידי מטוס ה"אדיר", והשני טיל קרקע-קרקע שיורט על-ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ".

2 צפייה בגלריה
תיעודים מיירוטי טיל שיטו ע"י מטוס אדיר וטיל קרקע ע"י מערכת ההגנה חץ
תיעודים מיירוטי טיל שיטו ע"י מטוס אדיר וטיל קרקע ע"י מערכת ההגנה חץ
מבייתים על המטרה ומפוצצים. יירוט אחד הטילים
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים מתאספים במהלך תמרון צבאי ליד צנעא בתימן
לוחמים חות'ים מתאספים במהלך תמרון צבאי ליד צנעא בתימן
לוחמים חות'ים בתימן. עוד זרוע ארוכה של איראן
(צילום: Houthi Media Center/Handout via REUTERS)
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
בהודעת דובר צה"ל נמסר כי טיל השיוט "שוגר מדרום-מזרח אל עבר המרחב האווירי של מדינת ישראל", וכי המערכות עקבו אחרי מסלולו והזניקו מטוסי קרב ממערך ה"אדיר", שיירטו אותו בהצלחה. בהמשך אותו היום יירט חיל האוויר את טיל הקרקע-קרקע במרחב הים האדום בעזרת ה"חץ", מה שהיה הפעילות הראשונה של מערכת ההגנה הזו במלחמה הנוכחית.
בצה"ל הדגישו כי חיל האוויר, ובתוכו מערך ההגנה האווירית, פרוס מדרום לצפון בהגנה רב-ממדית ובמספר שכבות הגנה על כל שטח מדינת ישראל, ומגן עליה מפני מגוון איומים: "אנשי חיל האוויר בהגנה ובהתקפה עסוקים כל העת בתכנון ובניהול מענה ההגנה וערוכים לכל איום בכל מרחב. יחד עם זאת, ההגנה האקטיבית מפני טילים הינה חלק מהמענה השלם של ההגנה המתבסס גם כן על הנחיות פיקוד העורף".

בשבועיים האחרונים, נזכיר, ירו המורדים החות'ים בתימן, בעלי בריתה השיעים של איראן, כמה טילים לעבר ישראל, ונוסף על כך שיגרו לעברה כמה עשרות כטב"מים. כל הטילים והכטב"מים יורטו, ולא נפלו בשטח ישראל. החות'ים, שבעשור האחרון השתלטו על תימן וניהלו מלחמת דמים נגד סעודיה ובעלות בריתה במפרץ, מאיימים להמשיך לירות על ישראל אם לא תחדל מהמתקפה על עזה.
אתמול נשאל דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אם ישראל מתכוונת להגיב על הירי מתימן, והשיב: "אנחנו ערוכים במרחב הזה, כמו שאנחנו ערוכים בכל אזור במדינת ישראל להגנה, ואנחנו יודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט - מול כל אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל, בכל מקום שנידרש אליו".