כוחות צה"ל מחטיבת גולני פשטו לפנות בוקר (רביעי) על ביתו של המחבל דיא חמארשה, שרצח אמש (שלישי) חמישה בני אדם בבני ברק. במסגרת חקירת הפיגוע עצרו לחקירה את אחיו ועיכבו שלושה בני דודים המתגוררים בכפר יעבד שליד ג'נין. כוחות גדולים של מג"ב הצטרפו ללוחמים כדי להיערך להפרות סדר, והכוחות החרימו מסמכים וציוד אישי מהבית.

הפיגוע בבני ברק - כתבות נוספות

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי אין קשר ישיר בין שלושת הפיגועים האחרונים, וכי עדיין נבדקת האפשרות שלחמארשה היה שותף נוסף בפיגוע. במערכת הביטחון פועלים כעת כדי למנוע את הפיגוע הבא, שלפי ההערכות נמצא בשלבי התארגנות מתקדמים, תוך מאמצים של כל ארגוני הביטחון לאתר ולסכל מפגעים פוטנציאלים. היום יציינו הפלסטינים את "יום האדמה", שממילא הוא יום מתוח מדי שנה, ובמערכת הביטחון מקווים לצלוח אותו בשקט יחסי. בנמל עזה צפויה עצרת, שנקבעה בכוונה למיקום רחוק מגבול ישראל.
7 צפייה בגלריה
דיא חמארשה
דיא חמארשה
דיא חמארשה וזירת הפיגוע
( צילום: דנה קופל)

7 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל אטמו את החדר בו התגורר המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז"ל
כוחות צה"ל אטמו את החדר בו התגורר המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז"ל
כוחות צה"ל בכפר יעבד. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
בפיגוע אמש נרצחו חמישה בני אדם, בהם רב-סמל מתקדם אמיר חורי, שוטר מנוף הגליל שהגיע לזירת הפיגוע עם שותפו לסיירת האופנועים ונפגע מאש המחבל, אחרי שנטרל אותו. רס"מ חורי ושותפו התעמתו עם המחבל שחוסל בקרב יריות. אמיר נפצע באורח אנוש מירי המחבל ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו. המשטרה מסרה כי היא מרכינה את ראשה עם נפילתו של רס"מ חורי.
בפיגוע נרצח גם יעקב שלום, תושב בני ברק ואב לחמישה והרב אבישי דוד יחזקאל, אב לפעוט בן שנתיים, וכן עוד שני בני אדם ששמותיהם טרם הותרו לפרסום. המחבל, פלסטיני שוהה בלתי-חוקי מהכפר יעבד, הסתובב כשהוא חמוש ברובה M-16 ברחובות בני ברק וירה בנרצחים בשתי זירות שונות בעיר.

7 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
רס"מ אמיר חורי, סייע לנטרול המחבל ונרצח בפיגוע
(באדיבות המשפחה)
7 צפייה בגלריה
יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק
יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק
יעקב שלום, הותיר אחריו חמישה יתומים
בהתייעצות ביטחונית שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט הוחלט כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעות אחר הצהריים. בהצהרה שפרסם הלילה בנט מעט לפני חצות הוא אמר כי "בימים אלה אנחנו מתמודדים עם גל טרור חדש. מה שראינו לפני פחות משנה, בשומר החומות - הטרור והאלימות, מתוך ישראל ובתוך ישראל, היה סנונית ראשונה".
בנט, שצילם את עצמו בעקבות כניסתו לבידוד אחרי שנדבק בקורונה, הוסיף: "זה אתגר גדול ומורכב שמחייב את מערכות הביטחון להיות יצירתיות ולהתאים את עצמנו לאיום החדש. לקרוא סימנים מעידים אצל אנשים בודדים, לפעמים אפילו בלי שיוך ארגוני, ולשלוט היטב בשטח כדי לסכל את הטרור עוד לפני שהוא קורה. כוחות הביטחון של מדינת ישראל הם הטובים בעולם, הם ערוכים להתמודד עם המשימה, וכמו בגלים הקודמים גם הפעם אנחנו ננצח. אנחנו בפתחה של תקופה מאתגרת. אנחנו למודי טרור, מראשיתה של הציונות. הם לא שברו אותנו אז והם לא ישברו אותנו היום".
7 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
7 צפייה בגלריה
חלוקת ממתקים ברצועת עזה אחרי הפיגוע
חלוקת ממתקים ברצועת עזה אחרי הפיגוע
חלוקת ממתקים ברצועת עזה אחרי הפיגוע
7 צפייה בגלריה
מחמוד עבאס
מחמוד עבאס
פרסם גינוי חריג. אבו מאזן
(צילום: AP)
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הורה אמש על תגבור של ארבעה גדודים נוספים באזור יהודה ושומרון ובקו התפר. במקביל, שני גדודי תגבור יגיעו לאוגדת עזה מחשש להתלקחות בזירה הדרומית. בצה"ל נערכים לסדרת פעולות מבצעיות ביהודה ושומרון וסביב קו התפר.
כוכבי המליץ למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לפרוס חוליות קטנות בתאי שטח רבים כדי לאפשר טיפול מהיר באירועים ברגעי התרחשותם, ושר הביטחון גנץ הנחה את צה"ל לסייע למשטרה בתגבור כוחות בזירה הפנים-ישראלית. במקביל, ראשי מערכת הביטחון דנו גם בצעדים נוספים לחיזוק הרשות הפלסטינית. תגבור הכוחות ביהודה ושומרון מגיע אחרי שרק היום הוצבו ביהודה ושומרון ארבעה גדודי תגבור נוספים שהוקפצו מאימונים: גדוד שקד מחטיבת גבעתי, גדוד נצח יהודה מחטיבת כפיר, גדוד קדם מחטיבת החילוץ וגדוד 50 של הנח"ל.
המפכ"ל שבתאי עצמו הורה אמש על העלאת כוננת המשטרה לגבוהה ביותר - רמת כוננות שלא הייתה מאז ימי מבצע "שומר החומות". הנחייתו של שבתאי קובעת כי המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו מעתה בביטחון שוטף, וימקדו את רוב פעילותן בסיכול טרור, נוכחות ברחובות ואבטחת אזרחים. המפכ"ל הורה גם על תגבור של אלפי שוטרים לאבטחת מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי אדם. מלבד זאת, השוטרים יעבדו בשתי משמרות ביממה - 12 שעות כל אחת.
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם אמש לראשונה זה שנים גינוי לפיגוע. הוא אמר כי הרג אזרחים ישראלים ופלסטינים לא יביא אלא להידרדרות של המצב, כשכולם מעוניינים בחיזוק השגשוג, בעיקר על רקע הרמדאן והחגים היהודים והנוצרים הצפויים. אבו מאזן הזהיר מניצול האירוע הזה כדי להצדיק תקיפה של פלסטינים על-ידי מתנחלים, והוסיף כי מעגל האלימות רק מוכיח ששלום קבוע, מקיף וצודק הוא הדרך הקצרה והנכונה ביותר לספק ביטחון ויציבות לעמים הפלסטיני והישראלי, וכן לעמי האזור.