2 צפייה בגלריה
 צוותים רפואיים בחולון. ארכיון
 צוותים רפואיים בחולון. ארכיון
צוותים רפואיים בחולון. ארכיון
(צילום: דוברות איחוד והצלה)
צעיר בן 22 נדקר הלילה בחולון ופונה במצב קשה לבית החולים וולפסון, שם מת הבוקר (שישי) מפצעיו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ועל פי החשד מדובר ברצח על רקע פלילי. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.
בשעה 00:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על אדם שנפצע באירוע אלימות ברחוב קדושי קהיר בחולון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על צעיר במצב קשה עם פציעות חודרות, ופינו אותו לבית החולים וולפסון בעיר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד מזירת הרצח בחולון, שלשום
אמש גם נפצע באורח קשה מירי גבר כבן 40 בדליית אל-כרמל. בשעה 23:27 התקבל דיווח במוקד מד"א על גבר שנפצע באירוע אלימות ביישוב. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו עם פציעות חודרות לבית החולים כרמל בחיפה.
רק שלשום נרצח בחולון ליאור גרינברג (48), בעת שנורה בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בחולון. בתיעוד הרצח שנתפס במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך הגיח מתנקש אחר, שווידא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. במשטרה חוקרים במקביל גם שני מקרי רצח נוספים שאירעו באותו לילה - שגם הם, לפי החשד, קשורים לסכסוכים בין ארגוני פשע: רצח משה בן שמחון באלעד, ורצח פואז עבד אל-לטיף בכפר יאסיף.
גרינברג היה מוכר למשטרה בעיקר מארגון הפשע של האחים מוסלי. אנשי הארגון, נציין, חשודים ברצח שאירע לאחרונה - ונמצא תחת חקירה שעליה מוטל צו איסור פרסום.

גרינברג ריצה בעבר עונשי מאסר על עבירות רכוש ואלימות. בעבר גם הוגש נגדו כתב אישום בגין חלקו ברצח בר כהן בבת ים ב-2012. אותו כתב אישום, כחלק מתיק הדגל של המשטרה נגד ארגון הפשע, קרס בסופו של דבר - וגרינברג זוכה ב-2016. הוא ואדם נוסף, אביאל וואהל, הופללו אז ברצח של בר כהן על ידי עד מדינה, אך התיק קרס כשעד מדינה אחר סיפר שאת הרצח ביצעו שני עבריינים אחרים - דניאל סמרה ואוהד פרנקו - שנרצחו בעצמם.
מאז ארגון הפשע של מוסלי נותר פעיל, ורק לפני כשבועיים שוחרר העבריין יוסי מוסלי מהכלא - אחרי שנעצר באוגוסט האחרון עם חזרתו לארץ בעקבות חתונת בתו. הוא הואשם אז בסחיטה ואיומים והורשע במסגרת הסדר טיעון מול הפרקליטות, שבמסגרתו נשלח רק ל-11 חודשי מאסר בפועל - ובסופו של דבר שוחרר כאמור כבר החודש.
בשבועות האחרונים התעוררה הגזרה הפלילית בראשון לציון ובחולון. בתחילת השבוע נרצח ביריות ברוך בורכוב בן ה-22 מחולון בדירה בראשון לציון, אחרי שלפי החשד, אלמונים פרצו את דלת הדירה בקומה הרביעית בבניין, וירו בקורבן - המוכר למשטרה - בעת שהיה בסלון. במקום נכחה גם זוגתו של הצעיר, שלא נפגעה. שבוע קודם לכן אירע ניסיון חיסול של צעיר אחר מחולון - שרכבו התפוצץ בשכונת נווה דקלים בראשון לציון.