תמי איטח, אמה של סגן עמית איטח שנהרגה בתאונת פגע וברח בפברואר אשתקד, התייחסה הבוקר (ראשון) להקלות הנוספות בתנאי המעצר של הנהג שנאשם בגרימת מות בתה ברשלנות ובהפקרה בזירה: "זו החלטה מאוד מקוממת. השופט סילמן קיבל החלטה קצת הזויה, שפושע מסוכן יחזור לבית הוריו כי הוא צריך תמיכה משפחתית". בריאיון לאולפן ynet היא אמרה: "למה כל הזמן ללטף ולהקל על העבריין? אני פשוט לא מבינה למה קוראים לזה צדק".
תאונת הפגע וברח, שבה נהרגה איטח, התרחשה בלילה שבין שבת לראשון, 6 בפברואר 2022, בכביש 889 סמוך למושב יערה בגליל המערבי. עו"ד ראפע אסלאן (29), בנו של איש העסקים "פייסל הגדול", מואשם שפגע עם מכוניתו ברכב שבו נסעו סגן איטח וחבריה. הנהג ונוסע נוסף, בני 20, נפצעו באורח קשה. בחודש ספטמבר האחרון נחשפו גילויים חדשים בפרשה בסדרה הדוקומנטרית "הנסיעה האחרונה של עמית" ששודרה ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
האנדרטה לזכרה של סגן עמית איטח ז''ל  שחנכה המשפחה ביישוב אדמית ביום הולדתה ב-10.2.2023 במקום שאהבה לטייל
האנדרטה לזכרה של סגן עמית איטח ז''ל  שחנכה המשפחה ביישוב אדמית ביום הולדתה ב-10.2.2023 במקום שאהבה לטייל
האנדרטה לזכרה של סגן איטח. "למה לא מתייחסים אלינו כנפגעי עבירה?"
(באדיבות המשפחה)
בשבוע שעבר שופט המעצרים בבית המשפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, נעתר לבקשתו של אסלאן להקל על תנאי מעצר הבית שלו - ואפשר לו לשוב למעצר בית חלקי בבית הוריו בנהריה, במקום מעצר הבית שבו שהה עד כה בסכנין.
אמה של עמית הופתעה מההחלטה: "כמה עוד הקלות הוא יקבל הפושע הפוגע? כמה ליטופים? כמה עטיפה מצד בית המשפט? זה מעורר אצלי כל הזמן שאלות חדשות, האם באמת ייתכן ויהיה פה צדק אחרי כל מה שאני עוברת בשנה האחרונה".
לדבריה, "הבת שלי חזרה מסרט עם שני חברים שלה. בדרך הגיע מולם רכב שנסע מהר, בפראות, חצה פס לבן, נהג במהירות מופרזת, פגע בהם והתוצאות כואבות מאוד. בזמן שהבת שלי נלחמה על החיים, הוא היה עסוק בלמלט את עצמו מהמקום, ושלח את אח שלו כדי שייקח על עצמו את האשמה בתאונה. למה לא מתייחסים אלינו כנפגעי עבירה?".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
זירת התאונה. "מקווה שבמשפט ייעשה צדק"
(צילום: דוברות המשטרה )
תמי איטח אמרה כי משפחתה מתמקדת במשפט שיחל בחודש הבא: "אני מקווה ששם באמת הצדק יהיה קצת יותר מובהק ונוכל לנשום טיפה, כי עברנו שנה מאוד קשה".
פרקליטות מחוז חיפה מייחסת לאסלאן עבירות של גרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה של ממש, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט - ואילו הוא, באמצעות עורכי הדין משה גלעד ושלומי שרון, כופר במיוחס לו.