פרויקטור ההילולה במירון, צביקי טסלר, מוגדר במשטרה בתקופה האחרונה כמאוים ברמה 4 - בשל איומים קונקרטיים על חייו. כך נודע הבוקר (חמישי) ל-ynet. לאחרונה הבחינו במשטרה בהסתה ההולכת והגוברת בקרב גורמים חרדים קיצוניים, שמתנגדים לשינויים שמבצע הפרויקטור לקראת ההילולה במירון, שנה בלבד לאחר האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם.
טסלר, שמונה לתפקיד הפרויקטור לאחר האסון, נדרש להפיק לקחים משנה שעברה ולהכין את ההר להילולה השנה, תוך הצבת מגבלות שימנעו אסון נוסף. בין היתר הוחלט על הגבלת קהל בהר, כניסה מוגבלת להילולה באמצעות כרטיסים, הדלקה אחת, ביטול חלוקת המזון על ההר, הריקודים שיוגבלו ועוד.
2 צפייה בגלריה
צביקי טסלר
צביקי טסלר
יקבל סל של אמצעים ואבטחה מהמשטרה. פרויקטור ההילולה במירון צביקי טסלר
( צילום: אוהד צויגנברג)
צעדים אלה הכעיסו גורמים חרדים קיצוניים. למשטרה הגיע מידע מודיעיני בדבר כוונות גורמים חרדים קיצוניים לפגוע בו, בשל סירובם לקבל את השינויים שביצע הפרויקטור השנה. הם אף איימו לפרוץ בכוח אל ההר בזמן האירוע. בדיון שנערך במשטרה בדבר קביעת רמת הסיווג, הוחלט להגדיר את רמת האיום עליו כרמה 4 מתוך 6.

מדובר ברמת איום גבוהה יחסית, שבעקבותיה יקבל הפרויקטור סל של אמצעים ואבטחה מהמשטרה. בין היתר, סיורים קבועים של שוטרים שיתבצעו באזור ביתו, התקנה של אפליקציית חירום ישירה למשטרה בטלפון הנייד ואף אבטחה צמודה של משרד הדתות בכל הפעילות שלו בשטח הקשורה למירון.
בתחילת השבוע אמר טסלר בריאיון לאולפן ynet כי הוא עדיין "לא רגוע" לקראת ההילולה. כחלק מלקחי האסון, ההילולה בקבר רשב"י תיערך כאמור במתכונת שונה – אבל נעלמים רבים עדיין קיימים במתווה, ולא ברור איך יוודאו שאנשים עוזבים את המתחם בתום ארבע שעות ומפנים מקום למבקרים הבאים בתור. " אני בהחלט פועל כל הזמן כדי לסגור את הפערים", הסביר טסלר, "כך שנגיע להילולה מוכנים בצורה הבטוחה ביותר".
2 צפייה בגלריה
התדרוך לקראת ההילולה במירון
התדרוך לקראת ההילולה במירון
תדרוך במשטרה לקראת ההילולה במירון
(צילום: משה מזרחי)
לפני כשבועיים כמה עשרות חרדים קיצונים פשטו על מתחם קבר רשב"י במירון, וניסו להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה. המשטרה עצרה ארבעה מהם. בקרב מארגני ההילולה קיים חשש כי הם ינסו לשבש גם את האירוע עצמו, ובמודיעין המשטרתי נערכים למנוע את הדבר.