בנו של רב היישוב עתניאל שנרצח בפיגוע בבית חגי ב-1994 הוא אחד מארבעת הפצועים בפיגוע הרצחני בתחנת הדלק הסמוכה לעלי. הוא הצליח לירות במחבל לפני שנורה, וכך גם פצוע נוסף - מוראל מואיז ניקר, הסייר של ההתנחלות עלי. בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם.

טבח בתחנת הדלק, כותרות נוספות

"שמעתי ירי מאזור תחנת הדלק ואז שמעתי צרור יריות. יצאתי החוצה מתחנת הדלק, ראיתי את התנועה עומדת", אמר מוראל שמאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "הבנתי שזה משם, נכנסתי לרכב וטסתי לשם".
"כשאני מגיע לתחנת הדלק ראיתי את המחבל מגיע לרכב שבו ישב בן אדם, ודופק בו צרור", הוסיף ותיאר. "פתחתי את הדלת, את הנשק כבר דרכתי בצומת למזלי. פתחתי את הדלת, יריתי עליו, הוא ירה עליי. עד שהוא לא הפסיק לזוז לא הפסקתי לירות".
1 צפייה בגלריה
מואיז מוראל אחד הפצועים בפיגוע בעלי
מואיז מוראל אחד הפצועים בפיגוע בעלי
מוראל מואיז ניקר
(צילום: יריב כץ)


לדבריו, "הרבה שומעים ירי בסביבה שלנו, אבל לרוב זה מחתונות וכאלה. הפעם זה היה נשמע יותר קרוב. הסתכלתי לתחנת הדלק, ראיתי את התנועה עומדת, כבר היה לי בראש שזה פיגוע וזה שם, זה אצלנו. רצתי לאוטו של הסיור וזהו, טסתי לתחנת הדלק. ראיתי את אחד המחבלים, הבנתי שיש שניים. ראיתי רכב סובארו אפור, הבנאדם ישב בפנים ופשוט הבהמה הזאת ריססה אותו. אני פתחתי את הדלת, הנשק כבר היה דרוך, התחלנו לירות אחד על השני. אני פגעתי בו, הוא פגע בי לצערי".
הוא הוסיף בהמשך כי הבין שנפגע, ואמר כי "האמת, לא כאב כל כך. הבנתי שזה גם ירי - כדור ברגל, כדור בכתף. ברוך השם אני בסדר גמור. לא נראה לי שנפגעתי במשהו חשוב. אני לא יודע מי ירה ראשון. ראיתי, יריתי, תוך כדי אני נפגע אבל עדיין יכולתי לירות". בנוגע למחבל הנוסף ציין: "ראיתי בן אדם בורח משם, כאילו טס, בטויוטה לבנה. עם החיוך שהיה לו על הפנים אני די בטוח שזה היה הוא המחבל. לא רדפו אחריו. אני רציתי, לא הייתי בטוח שזה המחבל. גם לא בדיוק יכולתי כי היה שלי כבר הושבתה".
ניקר סיכם כי כעת הוא "מרגיש מצוין". לגבי הקריאות למבצע צבאי הסביר כי "לא צריך לחכות שמישהו יקח נשק ויהרוג אנשים ורק אז להרוג אותו. אני בסוף רואה את התוצאות - שוחטים אותנו. זה מה שאני רואה. אנחנו צריכים להרוג אותו לפני שהם עושים את זה".




אדם נוסף שירה במחבל, שנפצע גם הוא, הוא כאמור בנו של אחד ממייסדי ישיבת עתניאל ששימש כרב היישוב עד שנרצח בפיגוע לפני כמעט 30 שנה.
שני מחבלים, מצוידים ברובי M-16 תקניים, ביצעו את הפיגוע הרצחני, שבו ירו למוות בסועדים במסעדת חומוס אליהו ובמתדלק בתחנת הדלק. אחד מהם, מוהנד שחאדה, חוסל בזירה על ידי אזרח.
אחיו של אותו אזרח תיאר בטוויטר את שאירע: "תחנת הדלק עלי. אחי הגיבור מנפח אוויר. הילדים ברכב. לפתע רכב עם ערבים 15 מטר מהם. מבט מחשיד. בנו רצה לנפח יחד איתו את הגלגלים, אבל אחי חשד וביקש שיישאר. לפתע דלתות נפתחות והם פורקים עם M16 ומתחילים לירות. לרצוח יהודים. הילדים נשכבים על רצפת הרכב. אחי איגף את המחבל וירה בו 10 כדורים עד שהוא נופל".
המחבל השני, חאלד סבאח, נמלט צפונה לכיוון השומרון. רכבו נמצא נטוש ליד טובאס, שבין שכם לצפון הבקעה. משם המחבל עבר בנסיעה עם רכב אחר לטובאס, אותר שם, וחוסל - כשעתיים לאחר הפיגוע.