משלחת חמאס כבר חזרה מקהיר לקטאר, אבל תשובת ארגון הטרור להצעה המצרית לעסקת חטופים צפויה להתקבל רק מחר (רביעי) בערב. כך דיווח כתב הרשת הסעודית "אל-חדת'". בינתיים, משלחת ישראלית לא יצאה למצרים. בדיון שנערך בלילה סוכם כי היא תישלח רק לאחר קבלת תשובת חמאס, ובהתאם לתשובה. לכן, ככל הנראה לא תצא היום משלחת לקהיר. בכל מקרה, הערב יתכנס קבינט המלחמה.
בינתיים, רשת "קודס" המזוהה עם חמאס ציטטה גורמים בחמאס שאמרו כי "ההצעה המצרית נחשבת להצעה הטובה ביותר שהוצגה לנו בחודשים האחרונים, שכן היא כוללת נסיגה בכמה נקודות שהאויב התעקש להיאחז בהן כל כך". לדבריהם, "בהצעה ישראל מוותרת על הישארות בעזה ונכנעת לתנאי הנסיגה של חמאס. זה כמובן נבע רק מהלחץ העצום שלנו על כל הגורמים". למרות הדברים הללו, אין בישראל אופטימיות - מכיוון שיחיא סינוואר צפוי לבחור רק במה שמקדם אותו להפסקת המלחמה.

דברים אלו נאמרו לאחר שאתמול אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ההצעה היא "מאוד-מאוד נדיבה כלפי חמאס". אותם גורמים בארגון הטרור טענו עוד כי ישראל ויתרה גם על דרישתה שתושבי עזה לא יחזרו לבתיהם, וקיבלה את חזרתם ללא תנאי וללא מחסומים - וכך למעשה לא תהיה נוכחות של כוח ערבי או זר ברצועה.
לסוכנות הידיעות "אל-עאלם אל-ערבי" אמר גורם כי "ניתן להתגבר על המכשולים לעסקה באמצעות תיקון מספר ימי הפסקת האש. ההצעה של מצרים מקובלת על שני הצדדים, הבעיה היא מספר החטופים בקבוצת הגיל. תקופת הפסקת האש עשויה להצטמצם אם חמאס לא ישחרר יותר מ-20 חטופים. חמאס לא זנח את דרישתו להכריז על סיום המלחמה, אבל הוא מוכן לדון בנושא במהלך הפסקת האש".
בעיתון הפלסטיני "אל-קודס אל-ערבי" פורסם מפי גורמים בחמאס מהן נקודות ההסכמה - ועל אילו סעיפים עדיין נותרה מחלוקת. נקודות המחלוקת כוללות את היקף הנסיגה מפרוזדור נצרים, ואת מספר האסירים והעצירים שישוחררו מבתי הכלא בישראל תמורת החטופים שישוחררו - ובכלל זאת את זהותם.

לעומת זאת, לפחות לפי הדיווח הזה, ישראל הסכימה לחזרת תושבי צפון עזה לבתיהם ללא הגבלות שהוצבו בעבר לילדים, נשים וזקנים. בדיווח נטען כי חמאס דרש שטורקיה תהיה אחת מהערבות להפסקת האש, לצד קטאר, מצרים, ארצות הברית ורוסיה, אבל ישראל סירבה בתוקף.
לפי הדיווחים על ההצעה, ישוחררו בין 30 ל-50 מחבלים תמורת כל חטוף שישוחרר (30 תמורת אזרח, 50 תמורת חייל), ואתמול אמרו בבריטניה כי ישוחררו "אלפי אסירים".