אחרי המחלוקות בקבינט המלחמה והקו הבדלני שנקט בו מול שר הביטחון יואב גלנט, במערכת הפוליטית תוהים אם השר גדי איזנקוט נערך להמשך קריירה פוליטית במתכונת קצת אחרת. לאחרונה יותר ויותר גורמים במערכת אומרים כי לא יופתעו אם איזנקוט יבקש לפרוץ כמספר אחת במנותק משותפו הפוליטי עד כה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
איזנקוט וגנץ במליאת הכנסת. רוצה לפרוץ כמספר 1?
(צילום: רפי קוץ)
יש שאומרים כי בשונה מימי הכניסה לפוליטיקה והשנה הראשונה שלו בכנסת, איזנקוט הצליח לייצר בריתות עם גורמים פוליטיים משמעותיים בזירה ונחשב היום למוערך על ידם. הריאיון שהעניק אתמול לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" העלה את השאלה אם הוא בדרך לדרך עצמאית - ויש הטוענים שהקו המחודש שבו הוא נוקט לאחרונה ובידול העמדות שלו קשור לכך.
בשבועות האחרונים, ומאז הטרגדיה שפקדה את משפחת איזנקוט בנפילתו בקרב ברצועת עזה של הבן הצעיר, גל מאיר, הרמטכ"ל לשעבר מסתובב לא מעט בשטח ופוגש עשרות אנשים. איזנקוט שומר על קשר ישיר והדוק עם משפחות חטופים, מגיע לשמוע אותן על בסיס קבוע ומוביל גם את הקו בקבינט שדורש לשחרר את החטופים גם במחירים כבדים שישפיעו על הלחימה. לתפיסתו, את יתר המלאכה אפשר יהיה להשלים בהמשך - אחרי שהחטופים ישוחררו וישובו לבתיהם.
2 צפייה בגלריה
השר גדי איזנקוט בעצרת
השר גדי איזנקוט בעצרת
מסתובב בשטח ובקשר הדוק עם משפחות החטופים. איזנקוט בעצרת בת"א
(צילום: מטה המשפחות)
על רקע פעילותו, סיפרו בשבוע שעבר גורמים פוליטיים כי התחדדה המתיחות בינו לבין השר גלנט. בין השניים קיימים עוד משקעים מעברם הצבאי, אולם הקו המנוגד שבו הם נוקטים הופך משמעותי יותר במערכת היחסים ביניהם. איזנקוט, אומרים הגורמים, נע כיום על הציר שבין חוסר יכולת להכיל את המתרחש מול הליכוד לבין ההבנה שהשפעתו מבפנים לטובת קידום עסקה והחזרת החטופים יכולה להיות דרמטית.
עדות לכך ניתן היה לשמוע גם מדבריו, לפיהם בזכות כניסת המחנה הממלכתי לממשלה, נמנע נתניהו מתקיפה בביירות.
גורמים שמשוחחים עם איזנקוט בימים האחרונים מספרים כי נדמה שדווקא מתוך הטרגדיה הגדולה עם נפילת בנו בעזה, הוא הפך חדור מוטיבציה להשפיע ולפעול כחלק מהנהגת המדינה ולא להיפך.
לדבריהם, כמו שחקנים רבים אחרים, גם איזנקוט עוד מחכה לראות לאן תצעד המערכת הפוליטית למרות יחסיו הטובים עם גנץ, ולא מן הנמנע שיסיים בסוף כשחקן פוליטי שיוביל מפלגה משלו. "הוא חכם, מוכשר ויודע היום יותר מתמיד לאן הוא רוצה להוביל ברמה המדינית", אמר גורם ששוחח איתו, "זה לא יפתיע אם יסיים כמספר אחת בבחירות הבאות".